21.12.2017/15:41

Sieć Piotr i Paweł szuka inwestora strategicznego [TYLKO U NAS]

Poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł rozpoczęła proces poszukiwania inwestora strategicznego, który mógłby przejąć większościowy pakiet udziałów w firmie – ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Wśród firm zainteresowanych inwestycją w największą rodzinną sieć handlową w Polsce wymieniane są inne sieci handlowe oraz fundusze inwestycyjne.

Prezentacja inwestorska spółki Piotr i Paweł – do której dotarli dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl - została przygotowana w listopadzie br. przez Bank Zachodni WBK, który odpowiada za obecny etap poszukiwania inwestora. Proces jest na wczesnym etapie. Informacje na temat spółki trafiły już do podmiotów, które mogą być zainteresowane transakcją. Chodzi zarówno o inwestorów branżowych, jak i finansowych. Właściciele firmy Piotr i Paweł zdecydowali, że potencjalny inwestor będzie mógł nabyć większościowy pakiet akcji, według nieoficjalnych informacji chodzi 51 proc.

Informację o poszukiwaniu inwestora przez władze sieci Piotr i Paweł udało się nam potwierdzić kilku źródłach związanych m.in. z sektorem handlowym i finansowym. Zapytany przez redakcję wiadomoscihandlowe.pl o sprawę Robert Krzak, wiceprezes spółki, nie chciał komentować tych informacji.

W gronie podmiotów zainteresowanych zakupem udziałów w poznańskiej sieci jest co najmniej kilka firm. Wśród nich są fundusze inwestycyjne, ale także inwestorzy branżowi, w tym operatorzy zagraniczni. Według informacji redakcji wiadomoscihandlowe.pl, jednym z nich może być sieć Carrefour Polska, która negocjowała kilkanaście miesięcy temu zakup sieci Delikatesy Alma. Ostatecznie do przejęcia Almy nie doszło, prawdopodobnie ze względu na brak porozumienia w kwestiach finansowych.

Przypomnijmy, że w tym momencie Carrefour stawia mocno na rozwój supermarketów premium, a tego typu transakcja oznaczałaby dużą korzyść ze względu na lokalizacje Piotra i Pawła w dużych miastach. Jednocześnie, ze względu na strategię francuskiego operatora, który rozwija swój własny szyld, ewentualne przejęcie mogłoby oznaczać, że marka Piotr i Paweł zniknie z rynku. Dla inwestorów finansowych wartość marki ma o wiele większe znaczenie, tak więc ekspansja szyldu Piotr i Paweł w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach mogłaby dalej trwać.

Dokładne szczegóły związane z przygotowywaną transakcją na tym etapie nie są znane. Do konkretnych rozmów dojdzie dopiero w przyszłym roku. Analogicznie do procesu pozyskiwania inwestora strategicznego przez spółkę Emperia Holding, proces poinformowania rynku, złożenie ofert, due diligence oraz negocjacje ostatecznych warunków mogą potrwać co najmniej 6 miesięcy, zatem do ewentualnej transakcji raczej nie dojdzie w pierwszej połowie 2018 roku.

Dodaj komentarz

11 komentarzy

  • Jaś 30.01.2018

    Już są pierwsze ruchy. NAPOLLO 19 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ i 100% Holandii. 6 osób w różnych kombinacjach tworzy 42 spółki. Głowala, Michalska, Rzetecka, Kuśmierz, Zawadzki... Czy pracownik na tym zyska? Może klient? Czego się spodziewać? Wszystko się centruje; produkują, dostarczają, sprzedają - zostaje w jednych rękach.

  • Marek 23.12.2017

    Nie wiem gdzie pracujecie i w jakich żyjecie miastach. Ja pracuje i mieszkam w jednym z największych miast polski i nie wyobrażam sobie z mojej pensji robić zakupów w Piotrze i Pawle czy wcześniej upadłej Almie. Jak słyszę narzekanie że ludzie wolą jeść złą żywność z Biedronki i innych tego typu sklepów to od razu podnosi mi się ciśnienie. Ludzie nie chcą, ludzie muszą.

  • Wizjoner 22.12.2017

    Ostatni dzwonek na sprzedaż udziałów, pewnie sukces w sprzedaży udziałów MILI zachęcił rodzinę Wosiów do sprzedaży, gdyby czekali dłużej PiP mógłby podzielić los ALMY.

  • realista 22.12.2017

    Szkoda że kolejna polska sieć idzie pod młotek - faktycznie mieli szansę się wygrzebać sami ale ich mafia ubezpieczeniowa załatwiłą

  • Autor 22.12.2017

    @Radar2000 Informacja z Carrefourem nie jest niesprawdzona. Po pierwsze przejęcie Piotra i Pawła jest na wstępnym etapie, a grono zainteresowanych podmiotów wg naszych informacji jest całkiem spore. Zalicza się do nich Carrefour. Co do ewentualnej sprzedaży Carrefoura - pozbycie się biznesu w Polsce jest tylko jednym z kilku scenariuszy szykowanych przez zarząd firmy. Ponadto, jak można przeczytać w tekście, biznes w Polsce jest rosnący, a jego sprzedaż mogłaby "podreperować" budżet grupy. Jeśli więc nie dojdzie do sprzedaży polskiego Carrefoura, istnieje możliwość dalszego rozwoju firmy przez przejęcia.

  • Zaniepokojony klient PiP 22.12.2017

    Nie wyobrazam sobie dominacji na polskim rynku sklepow zwanych dyskontami ktore maja zenujacy wybor towarow. Nie wspomne o obsludze kolejkach i pustych mieobsadzontch kasach. Mam nadzieje ze markety jak piotr i pawel pozostana na rynku, bo nie wyobrazam sobie kraju zdominowanego przez portugalska biedronke

  • Radar2000 22.12.2017

    Info z zainteresowaniem Carrefour sorawdzilbym na na miejscu autora z kolejna informacja w tym samhm newsletter dot ew sprzedazy Carrefour w PLl

  • Gizmo kupa 22.12.2017

    No to czas szukać pracy, raczej nikt nie będzie czekać do ostatniej chwili

  • Polak 21.12.2017

    Szkoda, że kolejna polska sieć pójdzie w obce ręce. Niedługo nie będzie w tym kraju rodzimych sieci handlowych. Tak być nie powinno.

  • Patriota 21.12.2017

    Wielka szkoda tak dobrych sklepów i rodzinnej firmy. Niestety zachłysnęliśmy się w okresie kapitalizmu i wpłynęło do nas wiele zagranicznych sieci które niekoniecznie płacą w Polsce podatki - kasa ucieka za granicę a my narzekamy na drogi, służbę zdrowia etc. i idziemy na zakupy do polskiej Biedronki, Lidla i innych Mam nadzieje że przetrwają i nadal będę mógł w tych sklepach robić zakupy. Trzymam kciuki

  • Fq 21.12.2017

    Wielka szkoda

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.