19.09.2020 / 16:28
StoryEditor

Sieć Profi otworzyła innowacyjny supermarket w koncepcie Monaco. W planach Profi Go - nowy koncept sklepu convenience [GALERIA]

Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
W rumuńskim mieście Ploiesti otwarto zupełnie pierwszy supermarket sieci Profi w koncepcie Monaco. Pokazuje ona, w którym kierunku detalista chce zmierzać w przyszłości. Jednocześnie operator zapowiada uruchomienie pod szyldem Profi Go sklepu convenience, który będzie nawiązywał do tego, co robi w Polsce sieć Żabka.

- Od 20 lat Profi nieustannie się rozwija ponieważ cały czas zmienia model funkcjonowania sklepów, wyciąga wnioski z każdego doświadczenia i dostosowuje się do zmieniających się potrzeb konsumentów, a nawet je przewiduje – mówi Paweł Musiał, CEO Profi Rom Food. Dodał, że sieć od lat skrupulatnie testowała wszystkie rozwiązania, a następnie stopniowo wdrażała w swoich nowych sklepach, kreując swój własny model operacyjny. Chodzi tu przede wszystkim o aranżację sklepu, politykę cenową, zarządzanie personelem oraz ekspozycję produktów.

Nowy koncept sieci, to właśnie odpowiedź na potrzeby zmieniającego się konsumenta. W porównaniu z dotychczasowymi sklepami zmieniła się nieco identyfikacja wizualna – chociażby logo, w którym umieszczono „znak uznania”, który ma symbolizować dobry odbiór placówek przez społeczeństwo. Komunikacja wizualna została także wzbogacona o nowe hasło „zilnic preturi mici”, co można przetłumaczyć podobnie do słynnego hasła sieci Biedronka – „Codziennie niskie ceny”. Ma to akcentować nową, agresywną politykę cenową sieci, zgodnie z wymaganiami konsumentów.

Nowy sklep będzie działał jako środowisko testowe dla rozwoju sieci w przyszłości. Jak przekonują jej przedstawiciele, wszystko to, co udowodni swoją wartość w tej placówce, zostanie wdrożone w innych sklepach. To przede wszystkim kwestie związane z szerokością asortymentu, strojem personelu, ale także wieloma innymi.

Co ważne, w nowej placówce od razu wdrożono wszystkie najlepsze, dotychczasowe doświadczenia. Przykładem może być wymiana ok. 1300 SKU w porównaniu do innych sklepów sieci Profi. Szerszy jest wybór chociażby produktów bio, a także wyrobów lokalnych.

Obecnie sieć Profi operuje w trzech formatach sklepowych: Supermarket Profi, który ma największą powierzchnię sprzedaży oraz najszerszy asortyment; Loco – koncept, którego asortyment jest dostosowany do potrzeb konsumentów poza wielkimi obszarami miejskimi; a także City – typowy sklep miejski „na rogu ulicy”. Nowa placówka Profi została zaprojektowana w sposób, który może być powielany, tak aby ulepszać wygląd wszystkich trzech wspomnianych formatów. Łatwo dostępne produkty są eksponowane w bardziej widocznych miejscach, z dużo lepszym oświetleniem. To, w porównaniu z poprawą przepustowości alejek sklepowych, a także zwiększeniem liczby kas umożliwia dokonywanie szybkich zakupów.

„Dzięki przyjaznym i relaksującym kolorom, sklep jest miejscem, które realizuje trzy misje zakupowe najistotniejsze dla sieci Profi: wygoda, bliskość i szybkie uzupełnianie codziennych zapasów” – przekonuje sieć.

Odpowiedzią na misję convenience, jest chociażby strefa „fiiGO”. Obejmuje ona strefę z produktami pakowanymi, wypiekami, a także kącik kawowy z kanapkami, pizzą, świeżymi sokami czy kawą, a nawet lodami. Został on już przetestowany w kilku innych sklepach Profi w Bukareszcie. Sklep odpowiada również na potrzebę bliskości placówki oraz konieczność codziennego i szybkiego uzupełniana zapasów spożywczych. Przykładem może tutaj być taki asortyment, jak mięso, kiełbasy chleb, nabiał, jajka, przekąski, słodycze, wino i piwo oraz chemię gospodarczą.

- Będziemy przez kilka dni obserwować i uczyć się od naszych klientów oraz pracowników. Następnie wprowadzimy odpowiednie zmiany. Ten sklep można porównać do prototypu samochodu - kosztuje więcej, nie jest idealny i nie wygląda dokładnie jak samochód, który będzie produkowany masowo. Niektóre elementy zostaną wdrożone, inne nie. Z kolei inne elementy, których nie ma w tym prototypie, zostaną dodane później. Jeśli znajdziemy idealną formułę, zaimplementujemy ją w kolejnych dziesięciu sklepach, a następnie przeanalizujemy i zmienimy to, co należy poprawić. Jeśli pójdzie dobrze, pójdziemy dalej z 50-100 sklepami - wyjaśnia Paweł Musiał, cytowany przez portalrevistaprogresiv.ro.

Sieć Profi liczy w Rumunii ponad 1300 sklepów w całym kraju. Zatrudnia przy tym ok. 21 tys. pracowników, dzięki czemu jest jednym z największych, prywatnych pracodawców w Rumunii.

11.04.2024 / 13:02
StoryEditor
Eksport polskiej żywności za pośrednictwem sieci Lidl mocno w górę. Wzrost o ponad 1 mld zł w jeden rok
Sklep sieci Lidl/zdjęcie ilustracyjne (fot. ShutteDAN_SHMIDT/Shutterstockrstock)
Sieć Lidl w 2023 r. wyeksportowała polskie produkty warte 6,45 mld zł. Rok wcześniej wartość wewnętrznego eksportu sieci - głównie marek własnych produkowanych w Polsce, a sprzedawanych w sklepach Lidla w innych krajach - wyniosła 5,4 mld zł. Widać zatem spory progres, sięgający ok. 20 proc.

Jak podaje Lidl, w minionym roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. W gronie ośmiu najw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2024 / 10:09
StoryEditor
Rewe otwiera swój pierwszy wegański supermarket. W asortymencie wyłącznie produkty roślinne
Rewe otwiera swój pierwszy wegański supermarket (fot. Rewe)
Niemiecka sieć handlowa Rewe otworzyła w Berlinie swój pierwszy supermarket oferujący wyłącznie produkty roślinne. Klienci znajdą w nim ponad 2,7 tys. wyrobów wegańskich.

Nowa placówka jest pierwszym wegańskim outletem Grupy Rewe. Przypomnijmy, że sieć prowadzi ponad 3,8 tys. sklepów oferujących wszystko, od organicznych warzyw po sery i mięso...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2024 11:09