REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (12-18.11.2018)
Koncepcja biznesowa sklepu Groszek w Daleszycach opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to maksymalne wykorzystanie oferty franczyzowej sieci, zaś drugi – stworzenie szczególnej atmosfery, w której klienci chętnie robią zakupy. Pracuje na nią cały personel placówki a także… sami klienci.

Daleszyce są miejscowością liczącą około 2800 mieszkańców, położoną w gminie liczącej ich niespełna 9000, w odległości kilkunastu kilometrów od Kielc. Miejscowa ludność utrzymuje się częściowo z handlu, m.in. sprowadzanymi samochodami, sporo ludzi dojeżdża do pracy do miasta, w okolicy jest też kilka niewielkich zakładów produkcyjnych. Rolnictwo praktycznie nie istnieje. Na tak skromnym rynku konkurencja jest duża. W samych Daleszycach funkcjonuje 11 sklepów spożywczych oraz dwie małe hurtownie, chętnie obsługujące także klientów indywidualnych. W tych warunkach market Groszek radzi sobie świetnie. Średni koszyk zakupów osiąga tu wartość 30 zł, przy przeciętnej marży netto rzędu 20 proc. Klientów nie brakuje, więc sklep uzyskuje pokaźne obroty i przynosi zyski.


Korzyści z franczyzy


Teresa Filipczak, właścicielka sklepu w Daleszycach, postawiła na sieć Groszek. Obecnie jej placówka ma status topowego Złotego Groszka. – Staramy się w jak największym zakresie czerpać z oferty sieci. Systematycznie korzystamy z wszelkich dostępnych promocji, a jest ich naprawdę sporo. W sumie cały czas oferujemy klientom ponad 400 towarów w specjalnych cenach. Zyskujemy też na innych formach wsparcia ze strony centrali – mówi detalistka.




Bardzo ważnym elementem oferty, obejmującej blisko 8000 SKU, są wyroby lokalne


Dla stałych klientów daleszycki Groszek przygotował własny program lojalnościowy, w którym premiuje zakupy od 30 zł w górę, czyli powyżej wartości średniego koszyka. Nagrodę stanowią bony zakupowe, dostarczane przez franczyzodawcę. Operator sieci zapewnia także dostęp do radia internetowego, które emituje odpowiednio przygotowany repertuar muzyczny, zwolniony od opłat licencyjnych, a także komunikaty i reklamy powiązane z sieciowymi promocjami.


Te produkty tylko w Groszku


Solidne wsparcie ze strony centrali stanowi dobrą bazę, do której daleszycki Groszek dodał wiele własnych inicjatyw. Tym, co odróżnia go od konkurencji, jest szeroka oferta towarów delikatesowych, skierowana do smakoszy. – Oferujemy wiele produktów niedostępnych w innych sklepach – zaznacza Teresa Filipczak. – Takie towary, jak egzotyczne przyprawy, sosy Tabasco, mielone na miejscu kawy smakowe czy ryby mrożone, wędzone i marynowane oraz sałatki rybne w szerokim wyborze są chętnie kupowane przez zamożniejszych klientów. Obroty na tych produktach nie są zbyt wysokie, ale to zyskowne pozycje i przyciągają mi klientów.


Bardzo ważnym elementem oferty, obejmującej blisko 8000 SKU, są wyroby lokalne. Świetnie sprzedają się np. ciasta i inne artykuły cukiernicze z zaprzyjaźnionej cukierni Lazur. Lokalny potentat masarski, Zakłady Mięsne Kamiński, zaopatruje duże, specjalistyczne stoisko mięsno-wędliniarskie, dostarczając własne produkty z najwyższej półki, bez konserwantów, barwników i innych dodatków chemicznych.


Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony