REKLAMADAN CAKE - baner główny (lipiec-sierpień)
Najczęstszą przyczyną braku margaryn funkcjonalnych na sklepowej półce jest przekonanie detalisty, że ich wysokie ceny stanowią barierę dla kupujących. Nieprawda, bo wiele osób na zdrowiu nie oszczędza i chętniej wyda pieniądze w markecie niż w aptece. Co warto zatem wiedzieć o tej dość młodej kategorii, by zarekomendować ją klientom?
REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)
Aleksander Szałajko,  starszy specjalista ds. komunikacji w firmie Bielmar

Aleksander Szałajko, starszy specjalista ds. komunikacji w firmie Bielmar

Czym są margaryny funkcjonalne?

To margaryny obniżające stężenie cholesterolu we krwi dzięki zawartości roślinnych stanoli lub steroli. Za sprawą tych związków aż 80 proc. cholesterolu jest usuwane z przewodu pokarmowego i w rezultacie nie zostanie wchłonięte do krwioobiegu. Przykładem tego typu produktów na rynku są: Benecol, Flora pro­‑active czy Optima Cardio. Niektórzy producenci (np. Raisio, dystrybutor Benecolu) oferują również jogurty pitne i desery jogurtowe o tym samym działaniu.

Jakie korzyści dają takie produkty?

Ich regularne spożywanie gwarantuje obniżenie poziomu cholesterolu nawet o 10 proc. Pierwsze efekty widać po 2­‑3 tygodniach. Co więcej, według specjalistów margaryny funkcjonalne ograniczają jedynie wchłanianie cholesterolu, nie hamując jego produkcji w organizmie, co może być niebezpieczne dla zdrowia.

Czemu warto wygospodarować miejsce na margaryny funkcjonalne?

Margaryny funkcjonalne są produktami wysokomarżowymi, które nie zajmują zby dużo miejsca na półce, a pozwalają dobrze zarobić. Aby utrzymać obniżony poziom cholesterolu we krwi, takie produkty należy spożywać codziennie. Klienci będą więc przychodzić po nie regularnie.

Komu można polecać tego rodzaju tłuszcze?

Wszystkim, którzy chcą obniżyć stężenie cholesterolu we krwi. Podwyższony cholesterol czterokrotnie zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, przyczynia się również do zwiększenia ryzyka rozwoju choroby wieńcowej i niedokrwiennej serca oraz wystąpienia zawału lub udaru mózgu. Właściciel marki Benecol dysponuje badaniami, z których wynika, że zmaga się z nią aż sześciu na dziesięciu Polaków w wieku 18­‑79 lat. W grupie ludzi młodych (18­‑34 lata) problem dotyczy już co trzeciej osoby*.

Dlaczego są nawet czterokrotnie droższe od zwykłych margaryn?

Bo produkcja margaryn funkcjonalnych jest dużo droższa, ze względu na wysoką cenę stanoli i steroli. Choć efekt obniżenia poziomu cholesterolu przez stanole znany jest od 1950 roku, odkrycia nie można było wykorzystać na masową skalę z powodu ograniczeń technologicznych. Dopiero w 1991 roku fińska firma Raisio opracowała sposób włączenia stanoli roślinnych do codziennej diety. Potrzebne były cztery kolejne lata, by światło dzienne ujrzał Benecol, pierwsza margaryna obniżająca poziom cholesterolu. Produkt zadebiutował na fińskim rynku w 1995 roku. Do polski wszedł siedem lat później – w lutym 2002 roku. Technologia ta została opatentowana.

Jak przekonać klienta, że warto zainwestować w taki wyrób?

Margaryny funkcjonalne gwarantują obniżenie stężenia cholesterolu przy codziennym spożywaniu, niezależnie od rodzaju diety. Takie działanie stanoli i steroli roślinnych potwierdziło niezależnie ponad 60 badań klinicznych z całego świata.

Jakie dzienne spożycie gwarantuje efekt?

Badania kliniczne dowodzą, że spożywanie dwóch gramów stanoli lub steroli roślinnych zapewnia obniżenie poziomu cholesterolu. Taka ilość zawarta jest w 30 g margaryny, czyli trzech­‑czterech kromkach posmarowanego pieczywa. Dawka mniejsza niż dwa gramy może nie przynieść spodziewanego rezultatu, zaś większa nie daje lepszych efektów działania.

* badanie NATPOL 2011





Polacy bardzo lubią piec ciasta

W okresie przedświątecznym przewidujemy wsparcie sprzedaży dla Palmy z Murzynkiem poprzez reklamy w prasie konsumenckiej i Internecie. Nasza margaryna będzie widoczna m.in. w gazetkach promocyjnych hurtowni i sieci handlowych. Palma z Murzynkiem to czołowa marka margaryn do pieczenia, która ma rzeszę wiernych konsumentów, wzmocnioną sporą liczbą nowych fanów domowych wypieków, kupujących ten produkt dzięki ostatnim kampaniom pod hasłem „Lubię domowe ciasto, a Ty?”. Koncentrujemy wysiłki marketingowe na promocji Palmy z Murzynkiem, nie zapominając jednak o wsparciu pozostałych margaryn kulinarnych: Bielskiej, Zwykłej i Mlecznej. Obserwujemy, że konsumenci kupują bardziej świadomie, a ich wybory poparte są skrupulatnym porównaniem ofert. Liczne doniesienia na temat kryzysu sprawiają, że kupujący zwracają się ku oszczędzaniu. W efekcie można zauważyć powrót do jedzenia w domu – mimo dobrej koniunktury dla restauracji, fast-foodów czy barów. Chociaż tempo życia wzrasta, samodzielne przygotowanie obiadu czy upieczenie ciasta w ogólnym rozrachunku – budżetu domowego oraz czasu spędzonego z bliskimi – jest i zawsze będzie opłacalne. Dla naszej firmy najważniejszym zadaniem pozostaje w ostatnim okresie przygotowanie parku maszynowego w taki sposób, aby jak najlepiej dostosować się do potrzeb konsumentów i dystrybutorów. Działanie jest kompleksowe i dotyczy utrzymania wysokiej jakości produktów, wygody oraz ekonomiki opakowań zbiorczych a także podwyższenia standardów zarządzania łańcuchem dystrybucji i logistyką. Dzięki temu nasze marki będą mogły skutecznie konkurować z innymi tłuszczami żółtymi.



(oprac. SSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (123) Marzec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony
"