22 lutego 2019
Post ze zdjęciem akcji sieci Lidl "Kupuję, nie marnuję", wykonanym przez autorkę bloga Opcja.Promocja, znalazł się na profilu akcji Foodsharing Wrocław. W ten...
Afera z nieprzebadaną wołowiną z Mazowsza od razu przełożyła się na sprzedaż polskiego mięsa na rynkach zagranicznych. Przykładowo w Czechach i na Słowacji już pierwszego...
W Radomiu ruszył pierwszy w tym mieście lokal sieci kawiarni Costa Coffee. Znany operator na rynku operator jest już obecny w ponad 20 miastach Polski.
20 lutego 2019
19 lutego 2019
21 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
14 lutego 2019
13 lutego 2019
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
23 lutego 2019
Podczas dzisiejszej konwencji programowej PiS „Nowa arena programowa” prezes Jarosław Kaczyński zapowiedział m.in. rozszerzenie programu 500 Plus na pierwsze dziecko, a...
prawo i finanse w handlu
rynek pracy i pracownicy
płatności i bezpieczeństwo transakcji
szkolenia i porady dla handlowców
29 marca 2015, 18:01
Administrator
Telefonu w sklepie używa do porównywania cen dwa razy mniej Polaków niż Koreańczyków czy Chińczyków. Z badań instytutu GfK Polonia wynika, że komórki wykorzystujemy na różne sposoby. Najczęściej (ponad połowa przypadków) jest to kontakt ze znajomymi lub rodziną, w celu uzyskania porady oraz robienie zdjęć produktom, których zakup się rozważa (jedna trzecia wskazań). Rzadziej skanujemy kody kreskowe lub kody QR dla uzyskania dodatkowych informacji o produktach (mamy prawo to robić!). Instytut badawczy ABR Sesta wysłał tzw. tajemniczych klientów do 25 dużych sieci handlowych. Próbowali sprawdzić, czy produkty zawierają alergeny, sczytując kody kreskowe z opakowań. Przed rozpoczęciem zakupów pytali personel sklepów, czy mogą to zrobić. W ponad połowie placówek wystarczyło przyzwolenie szeregowych pracowników. W co piątej tajemniczy klient był odsyłany do kierownika, który ostatecznie wyrażał zgodę. Jednak aż w 20 proc. sklepów nie zgodzono się na skanowanie. Najwięcej trudności sprawiali pracownicy drogerii (brak zgody w połowie przypadków), najbardziej przychylny był personel spożywczych sklepów osiedlowych (zgoda w 87,5 proc. przypadków), hipermarketów (w 70 proc.) oraz dyskontów (w 66,7 proc.). We wszystkich badanych placówkach nie było przy tym regulaminu, który zakazywałby skanowania. W co dziesiątej wisiał znaczek „zakaz fotografowania” (fotografowanie nie jest tożsame ze skanowaniem). Eksperyment dowiódł, że pracownikom sklepów bardzo przydałoby się szkolenie. Do ich świadomości musi dotrzeć, że konsumenci są uprawnieni do skanowania kodów wszystkich wyrobów, w celu zebrania informacji o produkcie, w tym o jego właściwościach. (GSZ) Wiadomości Handlowe, Nr 3 (143), Marzec 2015
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.