REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Personel sklepów jest wyczulony na klientów robiących zakupy ze smartfonami w ręku. Co prawda około 80 proc. placówek akceptuje skanowanie kodów, w celu sprawdzenia składu produktu, ale aż 84 proc. nie zgadza się na fotografowanie cen oferowanych wyrobów, a 72 proc. zabrania skanowania kodów dla porównania cen z innymi sklepami.
REKLAMA

Telefonu w sklepie używa do porównywania cen dwa razy mniej Polaków niż Koreańczyków czy Chińczyków. Z badań instytutu GfK Polonia wynika, że komórki wykorzystujemy na różne sposoby. Najczęściej (ponad połowa przypadków) jest to kontakt ze znajomymi lub rodziną, w celu uzyskania porady oraz robienie zdjęć produktom, których zakup się rozważa (jedna trzecia wskazań). Rzadziej skanujemy kody kreskowe lub kody QR dla uzyskania dodatkowych informacji o produktach (mamy prawo to robić!).

Instytut badawczy ABR Sesta wysłał tzw. tajemniczych klientów do 25 dużych sieci handlowych. Próbowali sprawdzić, czy produkty zawierają alergeny, sczytując kody kreskowe z opakowań. Przed rozpoczęciem zakupów pytali personel sklepów, czy mogą to zrobić. W ponad połowie placówek wystarczyło przyzwolenie szeregowych pracowników. W co piątej tajemniczy klient był odsyłany do kierownika, który ostatecznie wyrażał zgodę. Jednak aż w 20 proc. sklepów nie zgodzono się na skanowanie. Najwięcej trudności sprawiali pracownicy drogerii (brak zgody w połowie przypadków), najbardziej przychylny był personel spożywczych sklepów osiedlowych (zgoda w 87,5 proc. przypadków), hipermarketów (w 70 proc.) oraz dyskontów (w 66,7 proc.). We wszystkich badanych placówkach nie było przy tym regulaminu, który zakazywałby skanowania. W co dziesiątej wisiał znaczek „zakaz fotografowania” (fotografowanie nie jest tożsame ze skanowaniem). Eksperyment dowiódł, że pracownikom sklepów bardzo przydałoby się szkolenie. Do ich świadomości musi dotrzeć, że konsumenci są uprawnieni do skanowania kodów wszystkich wyrobów, w celu zebrania informacji o produkcie, w tym o jego właściwościach.







(GSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (143), Marzec 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony