REKLAMAHELIO - główny - masy
We Frisco.pl koszt zakupu 30 popularnych produktów, wliczając opłatę za dostawę, jest aż o 28,92 zł niższy niż w przypadku identycznego e-koszyka w Piotrze i Pawle – wynika z analizy ABR Sesta. Dla „Wiadomości Handlowych” firma porównała ceny 30 artykułów FMCG, które były w ub.r. najczęściej promowane na łamach gazetek handlowych sześciu wiodących sklepów internetowych.
REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

W zestawieniu są ujęte wyłącznie te artykuły, które można kupić w każdej z sześciu zbadanych placówek. Analitycy ABR Sesta wzięli pod uwagę różne produkty, a nie warianty smakowe czy formaty opakowań. Ceny pochodzą z 2 marca br.

Widać spore rozbieżności cenowe, szczególnie w przypadku słodyczy, nabiału i żywności funkcjonalnej. Dobrze obrazuje to przykład obniżającej poziom cholesterolu margaryny Benecol – w Almie była ona o ponad 6 zł droższa niż we Frisco.pl, gdzie ten produkt był najtańszy (chodzi o ceny regularne, nie promocje).

O tym, czy e-sklep jest drogi, czy tani, decydują jednak nie tylko ceny produktów, ale i koszty dostawy – i w przypadku niektórych sklepów mają one duże znaczenie w ostatecznym rozrachunku. W Auchan całkowity koszt produktów wygląda przyzwoicie – zakupy są droższe niż u lidera zestawienia (Frisco.pl) o około 6 zł, co w przypadku 30 badanych artykułów wypada całkiem nieźle (patrz wyżej na różnicę w cenie zakupu pojedynczego produktu w pojedynku między Frisco.pl a Almą). Sama wartość koszyka zakupów daje Auchan pozycję wicelidera rankingu, ale gdy uwzględnimy koszty dostawy – a Auchan trzyma się sztywnej opłaty w wysokości 19,99 zł, niezależnie od wartości zamówienia i terminu dostarczenia zakupów – operator spada na czwartą pozycję, dystansowany przez internetowe odnogi Tesco i E.Leclerc. Przystępne taryfy mają uchodząca za drogie delikatesy Alma (brak opłat przy zamówieniu powyżej 150 zł) oraz Tesco (w najkorzystniejszej dla klienta opcji koszt dowozu zakupów nie przekracza 6 zł – pamiętajmy jednak, że operator opłaty pobiera zawsze, niezależnie od wartości zamówienia).

Wysokie, sięgające nawet 30 zł, stawki opłat za dostawę ma też E.Leclerc (trzeba zrobić e-zakupy za ponad 300 zł, by uniknąć najniższej opłaty wynoszącej 15 zł). Należy jednak zaznaczyć, że E.Leclerc daje klientom możliwość dowozu zakupów w mniej niż cztery godziny od złożenia zamówienia, czego konkurencja na razie nie robi. (ATE)

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Artur 3 10 miesięcy temu

    Pierwszy raz o e-markecie dowiedziałem się z internetu. Skuszony pozytywną opinią innych, postanowiłem również skorzystać. Wybór padł na Frisco. Jedna z najlepszych decyzji w życiu. Tanio, szeroki wybór i dostawa do domu. NIgdy zakupy nie były dla mnie tak bezstresowe i bezproblemowe.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Katarzyna 2 11 miesięcy temu

    O Frisco pierwszy raz dowiedziałam się od koleżanki, której opinia przekonała mnie do skorzystania z usług sklepu interentowego. Nie miałam pojęcia jak wiele mnie omija. Luksus zakupów zza biurka to jest to, bez czego obecnie nie mogę się obejść.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Patrysia 1 11 miesięcy temu

    Jak dla mnie, młodej, samotnej matki, oferta Frisco spadła prosto z nieba. Niskie ceny, dobre towary i dostawa do domu. Codzienne zakupy jeszcze nigdy nie były tak przyjemne. I nie muszę opuszczać maleństwa, by je robić ;) Moja opinia? Pełen zachwyt ;))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"