23.05.2017/15:01

10. Kongres Rynku FMCG 2017 - zapis relacji na żywo

- Klienci poszukują produktów, których przygotowanie jest proste i bezproblemowe. Zmienia się też model rodziny, coraz większą grupę klientów stanowią single, o których trzeba też pomyśleć już na etapie produkcji opakowań. Nie sprawdził się model najniższej ceny w Polsce; sieci, która ją oferowała już nie ma. Teraz trzeba dawać dobrą jakość za rozsądną cenę - zapewnia prezes Coliana.

17:11. Ciekawa debata wywiązała się także w sali niebieskiej.

Katarzyna Orlińska, Carrefour Polska: - Digitalizacja będzie wspierać polski handel. E-commerce będzie sposobem na poszerzenie możliwości handlu tradycyjnego.

Katarzyna Wyszyńska, Super-Pharm Poland: - Sprzedaż online i offline stanowią 360 stopni naszej biznesowej panoramy. Musimy być tam, gdzie jest klient i dostarczać mu tego, czego potrzebuje.

Grzegorz Cempla, Ocado: - Jesteśmy "pure online", w takim modelu kontakt z konkretnym człowiekiem jest bardzo ograniczony, ale jest on niezbędny. Większość informacji pozyskujemy przez przetwarzanie danych, ale nawet w naszym przypadku zachodzi kontakt fizyczny, choćby w sytuacji odbioru przesyłki. Dlatego przywiązujemy dużą uwagę do pracy naszych kierowców.

Magdalena Dziewguć, Google Polska: - Google nie wie wszystkiego, tylko tyle, ile użytkownik zdecydował się przekazać. Tych danych Google nikomu nie sprzedaje, oferujemy tylko narzędzia do ich przetwarzania w czasie rzeczywistym i na tej podstawie budujemy konkretne serwisy. Z nich z kolei mogą korzystać inne firmy. To silnik, który może wykorzystać dosłownie każdy. To nie jest tak, że każdy może się o każdym dowiedzieć wszystkiego. Firmy handlowe mogą wymyślać własne sposoby korzystania z tych danych dla swoich celów sprzedażowych, korzystając z narzędzi analitycznych Google.

Grzegorz Cempla, Ocado: Operowanie Big Data służy nie tylko stronie sprzedażowej. Te dane są kluczowe także dla zaawansowanej logistyki. Big Data to optymalizacja procesów zamawiania i magazynowania produktów oraz konfekcjonowania i dostarczania zamówień. Wszystko to opiera się na danych historycznych. Ich analiza, z wykorzystaniem także technologii machine learning oraz IoT, umożliwia stałe optymalizowanie całego łańcucha dostaw.

17:05. Michał Seńczuk, dyrektor generalny Polomarketu: - Dla nas jako dla sieci supermarketów customer experience jest kluczowe. Rynek się zmienia, chcemy poznać te zmiany. Każdy chce wiedzieć, co siedzi w głowie konsumentów. Jesteśmy zdania, że można to zrobić przez żołądek, a dokładniej przez to, co jest kupowane i konsumowane. Mamy takie dane m.in. dzięki karcie lojalnościowej, która pozwala nam poznać gusta i zwyczaje zakupowe i lepiej dostosować do nich ofertę. Mamy już milion zarejestrowanych kart. 70 proc. naszych lokalizacji jest w sąsiedztwie Biedronek, więc dla nas to kluczowe dane.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.