07.11.2016/15:46

20 tys. klientów Tesco Banku zostało okradzionych

Tesco Bank, należący w całości do sieci handlowej Tesco, został zmuszony do wstrzymania transakcji online po tym, jak w miniony weekend na niemal co trzecim zarejestrowanym w nim rachunku bieżącym odnotowano podejrzane transakcje, a z co siódmego konta wyprowadzono pieniądze - donosi "Financial Times".

Jak poinformował w poniedziałek Benny Higgins, szef Tesco Banku, podejrzane transakcje w sobotę i niedzielę odnotowano na około 40 tys. spośród 136 tys. rachunków bieżących prowadzonych w banku. Co więcej, z około 20 tys. kont w nielegalny sposób pobrano pieniądze. Mieszczący się w szkockim Edynburgu bank poinformował, że pracuje już nad tym, żeby zwrócić klientom ich oszczędności.

Tesco Bank powołany został do życia w 1997 r., jako spółka joint-venture Tesco oraz Royal Bank of Scotland o nazwie Tesco Personal Finance. W 2008 r. Tesco odkupiło udziały należące do RBS. Nazwa Tesco Personal Finance zmieniona została na Tesco Bank na jesieni 2009 r.

Po opublikowaniu informacji o podejrzanych transakcjach, jakie miały miejsce w miniony weekend na kontach klientów Tesco Banku, kurs Tesco na giełdzie w Londynie malał w poniedziałek rano o ponad 3 proc.

Czytaj więcej w "Financial Times".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.