12.12.2016/09:29

25 listopada był najlepszym piątkiem w historii centrów handlowych w Polsce

Lubelskie Tarasy Zamkowe również postawiły na wielokanałową komunikację, m.in. poprzez spoty w trzech stacjach radiowych, lokalne portale, mobilną reklamę oraz media społecznościowe. Jak podkreśla Katarzyna Wojciechowska-Wójcik, Center Manager, efektem działań był 100% wzrost footfallu, czyli frekwencji, w stosunku do ubiegłorocznego Black Friday. Jej zdaniem, najemcy wykazali duże zaangażowanie, a klienci docenili szeroką gamę promocji. Ponad 50 sklepów i punktów usługowych przygotowało wówczas specjalne oferty.

– Na tle Polski wyróżniła się m.in. kampania „Black City” przygotowana przez Blue City. Wówczas niektóre sklepy obniżyły ceny aż o prawie połowę. Co więcej, warszawskie centrum postawiło na nowoczesne rozwiązania m-commercial. Na kilka dni przed Black Friday w aplikacji mobilnej można było „potrząsnąć” telefonem i otrzymać bardzo atrakcyjny rabat. Tzw. „shake” to angażujący format reklamy mobilnej, szeroko wykorzystywany w aplikacjach mobilnych. Niemal 10 tys. klientów zaangażowało w tę innowacyjną formę odkrywania zniżek, mającą cechy gamifikacyjne – mówi Krzysztof Sajnóg.

Marcin Lenkiewicz, dyrektor działu Retail w spółce Qpony, zauważa, że konsumenci poszukujący inspiracji zakupowych, coraz częściej przed wizytą w centrum handlowym, sięgają po oferty specjalne, dostępne w Internecie i za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wśród smart shopperów największą popularność mają takie kategorie, jak moda, uroda i elektronika. Przed Black Friday 2016 w rekordowym stopniu poszukiwali rabatów za pomocą telefonów. W porównaniu z 2015 rokiem, odwiedzalność aplikacji wzrosła aż o 160%.

– Jako firma oferująca technologię mobilną, korzystaliśmy również z wysyłek kontekstowych wiadomości push, czyli notyfikacji z treścią rabatową. Najlepszą konwersję, a więc stosunek liczbowy wiadomości otrzymanych do odczytanych, miały powiadomienia wysłane w samym centrum handlowym poprzez nadajniki beacon, kiedy klient był już w tak zwanym „shopping mode”, czyli w miejscu zakupów. Otwieralność tych wiadomości z rabatami sięgała nawet 70% – informuje Marcin Lenkiewicz.

Źródło: MondayNews

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.