18.05.2017/08:57

7-Eleven otwiera swój najnowocześniejszy sklep na świecie - 7-Eleven Signature

Amerykańska sieć convenience 7-Eleven uruchomiła w biurowcu Lotte World Tower placówkę testową, w której zastosowano najnowocześniejsze technologie i innowacje. Placówka nosi nazwę 7-Eleven Signature. To kolejny krok na drodze do sklepów bez personelu.

Sklepy 7-Eleven są już od dawna obecne w Japonii i Korei Południowej. Najnowsza placówka 7-Eleven Signature uruchomiona została w biurowcu firmy Lotte, ósmego największego w Korei konglomeratu o zasięgu międzynarodowym, z siedzibami w Korei i Japonii (właściciela m.in. marki Wedel). Firmy Lotte Card oraz Lotte Data Communication współpracowały przy zdrożeniu strony technologicznej projektu.

Sklep został wyposażony w system BioPay, który pozwala na dokonywanie identyfikacji osób za pomocą technik biometrycznych. Spośród różnych odmian BioPay detalista wybrał opcję HandPay, która rozpoznaje daną osobę po unikalnej siatce naczyń krwionośnych w dłoni, ponieważ jest ona łatwiejsza w użyciu i mniej krępująca niż skanowanie odcisków palców czy źrenic oka. Klient kładzie dłoń na przezroczystej podpórce, umieszczonej przy wejściu do sklepu, a system rozpoznaje go i obciąża płatnością przypisaną do danej osoby kartę płatniczą czy konto bankowe.

Kasy w nowym sklepie są również automatyczne. Klient kładzie zakupy na taśmie kasy bezobsługowej, a skaner 360 st. automatycznie wyszukuje i odczytuje kody kreskowe na produktach. W przyszłości rozwiązanie to będzie udoskonalone w ten sposób, że dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system nie będzie potrzebował kodów kreskowych, ponieważ będzie rozpoznawał same produkty.

Wśród podobnych technologii z najwyższej półki media azjatyckie wymieniają jeszcze automatyczną lodówkę, która sama się otwiera i zamyka po zbliżeniu się klienta, elektroniczne metki cenowe, inteligentny system monitoringu, który w przyszłości ma współpracować z zestawem dronów monitorujących okolice sklepów, czy inteligentną maszynę vendingową do sprzedaży papierosów.

W sprawie nowej placówki 7-Eleven głos zabrał prezydent firmy Korea Seven Jung Seung-in, który powiedział, że 7-Eleven Signature to pierwszy sklep convenience premium smart, który wykorzystuje najnowsze technologie IT i jest godny rozpoczynającej się czwartej rewolucji przemysłowej. Placówka zostanie zapamiętana jako ikona innowacji koreańskiego handlu.

W fazie testów placówka jest dostępna tylko dla pracowników firmy Lotte, zatrudnionych w biurowcu Lotte World Tower. Jednak już w sierpniu ma być otwarty dal szerokiej publiczności.

Warto podkreślić, że na świecie funkcjonują już całkowicie automatyczne sklepy, jednak wymagają one asysty ludzi, którzy pomagają konsumentom i załatwiają sprawy nietypowe, takie jak zakup alkoholu, a także uzupełniają towar na półkach.

Obecnie rozpoczął się wyścig pomiędzy konceptem Signature a formatem Amazon Go – o to, która firma jako pierwsza udostępni szerokiej publiczności w pełni autonomiczny sklep convenience.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • doASDF 14.01.2020

    Ty głąbie. To amerykańska marka.

  • ASDF 03.05.2018

    Amerykańska? To może od razu Macdonald's jest polski? Redaktor niech sprawdza informacje rzetelnie i dokładnie zanim coś zamierza napisać, by chociaż trochę było prawdy. 7 eleven jest japońską marką, macierzystą spółką jest Seven i & Holdings Co będące w 100% japońskie. I pisanie, że od niedawna te sklepy są dostępne w Japonii to jak pisać, że od niedawna w Stanach jest KFC. Największa ilość 7eleven, który jest JAPOŃSKI a nie AMERYKAŃSKI znajduje się właśnie w Japonii. Trochę wypadało by się ogarnąć niż potem zakłamywać informacje, które jednak są istotne.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.