05.04.2017/13:21

Aldi i Lidl połykają kolejne kawałki brytyjskiego tortu

Niemieccy detaliści odbierają czołowiej czwórce brytyjskich detalistów spożywczych kolejne udziały w rynku. Padają kolejne rekordy, co pokazują wyniki dwóch badań rynkowych – informuje portal MarketWatch. W ostatnim badanym kwartale wzrost był nieco wolniejszy, ale wynika to z późniejszego terminu Wielkanocy.

Udziały rynkowe sieci Aldi wzrosły w ciągu ostatnich 12 tygodni do 6,8% całej sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było to 6,0%. Udziały Lidla wzrosły w tym czasie z 4,4% do 4,9% - jak podaje MarketWatch za firmą Kantar Worldpanel.

Z kolei badanie Nielsen Homescan wskazuje wzrost udziałów dyskontów Aldi z 7,1% do 8%, a Lidla z 4,8% do 5,3%. W badaniu tym mierzono nawyki zakupowe w grupie 15 tys. konsumentów.

Sprzedaż Aldiego wzrosła w ciągu kwartału o 13%, a Lidla w tym samym okresie o 11% - informuje MarketWatch.

Tesco wciąż jest największym sprzedawcą żywności na Wyspach, jednak jego udział w rynku zmniejszył się w ciągu kwartału o -0,4% i obecnie sięga 27,6%. Według metodologii nastąpił spadek z 27,6% do 27,1%. W ciągu ostatnich 12 tygodni przychody firmy ze sprzedaży żywności na rynku brytyjskim wyniosły 7,15 mld funtów.


 

Źródło: MarketWatch

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.