21.12.2018/15:28

Aldi Nord po raz pierwszy w historii pod kreską w Niemczech!

W 2018 r., po raz pierwszy w dziejach, Aldi Nord będzie na minusie na rynku niemieckim. Potwierdził to Niemieckiej Agencji Prasowej rzecznik prasowy sieci. Firma wystartowała w tym roku z wielkim programem inwestycyjnym Aniko, który jednak nie przynosi jeszcze wymiernych efektów – informuje Lebensmittel Praxis.

Program Aniko (Aldi Nord Instore Konzept), który ma kosztować w skali Europy ok. 1 mld euro, polega na gruntownej modernizacji sklepów sieci, prowadzonej na wielką skalę. Mają stać się jaśniejsze i bardziej przyjazne. Zmienione zostanie oświetlenie, a surowy dotąd wystrój wnętrz zostanie ocieplony. Pojawi się też więcej świeżych warzyw i owoców.

Wysokie nakłady inwestycyjne spowodują jednak, że według prognoz Adli Nord w 2018 r. odnotuje w Niemczech stratę – po raz pierwszy w ponad 50-letniej historii. Ponadto, mimo dobrej koniunktury, firma nie zwiększy znacząco sprzedaży, notując zaledwie ok. 1-proc. wzrost przychodów. Aldi Nord zostanie pod tym względem w tyle za konkurencją.

Słaba sprzedaż po części wiąże się z faktem, że każdego tygodnia średnio ok. 40 sklepów było zamkniętych w związku z modernizacją. Lebensmittel Praxis spekuluje ponadto, że zapewne znaczna część pracowników była zajęta sprawami związanymi z wdrażaniem nowego konceptu.

Rzecznik Aldi Nord zapewnił jednak, że sieć nie będzie wdrażać żadnych programów oszczędnościowych ani ograniczać działalności – przeciwnie, nadal prowadzona będzie radykalna modernizacja sklepów.

Źródło: lebensmittelpraxis.de

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.