24.11.2017/14:02

Aldi uruchomi pierwszy w Polsce sklep w nowym koncepcie w I kw. 2018 [TYLKO U NAS]

Sieć Aldi najwyraźniej zrozumiała, że na sukces w handlu składają się nie tylko niskie ceny, ale również szeroko rozumiane doświadczenia zakupowe klientów. Właśnie dlatego niemiecki operator zdecydował się na przeprowadzenie rewolucyjnych zmian w wyglądzie i wyposażeniu swoich sklepów. W Polsce pierwszy market w nowej odsłonie pojawi się za kilka miesięcy. Ciekawe jak odpowiedzą Aldiemu Biedronka i Lidl?

Aldi Nord wprowadza rewolucyjne zmiany w swoich sklepach. Nowy koncept, nazwany Aniko, zostanie wdrożony we wszystkich ponad 4600 placówkach dyskontera działających na dziewięciu europejskich rynkach, w tym w Polsce. To największy projekt modernizacji sklepów w historii niemieckiego koncernu – pochłonie 5,2 mld euro. – W Polsce zmodernizowaliśmy w br. 50 sklepów. Pierwszy dyskont w nowym formacie Aniko uruchomimy w pierwszym kwartale 2018 roku. Nie mogę jeszcze na tym etapie zdradzić, w którym mieście powstanie ta placówka – poinformowała wiadomoscihandlowe.pl Serra Schlesinger z niemieckiej centrali Aldi Nord.

Kulturowa rewolucja

W ostatnich latach Aldi był konserwatywny i bardzo ostrożnie podchodził do zmian w wyglądzie i filozofii działania swoich sklepów. Teraz się to zmieniło – sieć ostatecznie zrywa z minimalizmem w zakresie wystroju placówek. Można wręcz mówić o kulturowej rewolucji, gdyż w zmodernizowanych marketach miejsce ekspozycji paletowych, jednoznacznie kojarzących się z typowymi dyskontami, zajmują niskie, eleganckie regały wykonane ze szlachetnych materiałów. Na rynku nie brak krytycznych głosów. Część ekspertów podkreśla, że dyskonter zbyt daleko odchodzi od swoich korzeni, a kosztowne inwestycje w wygląd sklepów mogą zagrozić realizacji strategii najniższych cen.

Jednocześnie operator wystartował z telewizyjną kampanią reklamową, w której komunikuje m.in. fakt pojawienia się w asortymencie większej liczby markowych produktów. Na całą ofertę składa się około 1400 SKU. Razem z Aniko na półkach pojawią się kolejne produkty – przede wszystkim bio i świeże.

Co się zmieni?

Wizualizacja zewnętrzna sklepu działającego w koncepcie Aniko pozostaje bez zmian. Modyfikacje dotyczą sali sprzedaży – jest bardziej kolorowa i bardziej przyjazna dla kupujących. Efektywność przede wszystkim – tu nie chodzi o to, żeby sklepy Aldi nagle stały się architektonicznymi perełkami. Praktycznym rozwiązaniem jest np. urządzenie do odpieku pieczywa ze zintegrowanym… odkurzaczem, pozwalającym na łatwiejsze odsysanie okruszyn z chleba i bułek. Innym interesującym „patentem” jest umieszczenie owoców i warzyw tuż przy lodówce, dzięki czemu pomidory i papryka są zawsze świeże.

Salę sprzedaży przecina pięć alejek. Asortyment został na nowo posortowany. Zaraz na początku znalazła się kawa. W centralnej części sklepu – alkohole i słodycze, zaś z prawej strony – owoce i warzywa. Oprócz klasycznych wózków na zakupy dostępne są teraz warianty dziecięce i niebieskie koszyki. Nad regałami zawisły podświetlane tablice z atrakcyjnymi zdjęciami produktów, dzięki czemu klienci szybciej znajdują to, po co przyszli do sklepu.Wprowadzenie zmian trwa 7 dni i przez taki okres placówka jest zamknięta. Jako jeden z pierwszych został zmodernizowany sklep w miejscowości Herford w Westfalii. Podczas jego otwarcia wśród klientów rozlosowano bony zakupowe o wartości do 500 euro. To skuteczne narzędzie sprawiło, że w momencie debiutu przed drzwiami oczekiwało aż 120 osób.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Greg 26.11.2017

    Wszystkiego dobrego dla ALDI bo zmiany idą w dobrym kierunku :-)

  • mli 24.11.2017

    A Piotrkowie jest dokładnie taki

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.