24.07.2019/09:27

Alibaba.com będzie współpracował z amerykańskimi firmami

Alibaba.com otwiera się na firmy z rynku amerykańskiego. Chińczycy chcą pozyskać do współpracy małe i średnie firmy z USA. Pomoże to spółce Alibaba konkurować z Amazon, ale umożliwi też amerykańskim przedsiębiorcom zaistnienie na szerszym rynku.

Platforma Alibaba zamierza oferować produkty amerykańskich firm klientom biznesowym na całym świecie. Wcześniej amerykańskie firmy mogły tylko kupować na platformie. Alibaba.com ma 10 milionów aktywnych klientów biznesowych w ponad 190 krajach. 

John Caplan, szef działu B2B w Alibaba Group w Ameryce Północnej powiedział w wywiadzie udzielonym CNN, że nie przejmuje się rywalizacją z Amazon, Shopify i innymi. – Alibaba chce wzmocnić pozycję przedsiębiorców i pomóc im odnieść sukces na własnych warunkach – dodał John Caplan. Szef działu B2B w Alibaba Group nie jest zbyt zaniepokojony napięciami handlowymi między USA a Chinami i spowolnieniem chińskiej gospodarki, które szkodzi firmie. Jego zdaniem, małe firmy na całym świecie chcą tego samego – chcą więcej klientów.

Dwa lata temu założyciel Alibaba, Jack Ma spotkał się z prezydentem USA Donaldem Trumpem i przedstawił plan zwiększenia obecności firmy w USA, a także zacieśnienia stosunków między tymi dwoma krajami. Koncern Alibaba zadeklarował wtedy, że będzie wspierał amerykańskie firmy w dostępie do chińskich klientów za pośrednictwem rynku internetowego i pomoże stworzyć nawet milion nowych miejsc pracy.

Branża B2B wygenerowała w 2016 roku przychody na poziomie 23,9 mld dolarów na całym świecie. W tym samym czasie sprzedaż e-commerce bezpośrednio do konsumentów wyniosła 3,8 mld dolarów, wynika z danych Komisji Handlu Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych. Znaczna część tych przychodów trafiła do chińskich przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.