20.11.2017/12:59

Alibaba i Auchan będą wspólnie rozwijać sieć hipermarketów

Chiński gigant w handlu internetowym, sieć Alibaba, weszła w kooperację z grupą Auchan. Celem ma być ekspansja stacjonarnej sieci sklepów.

Umowa z Auchan Retail oraz grupą Ruentex to element budowy nowej strategii Alibaby. Firma chce połączyć potęgę w internecie z tradycyjną, stacjonarną siecią sprzedaży, by zdominować chiński rynek FMCG.

Nowa strategia Alibaby opisywana jest jako "Nowy handel". Chiński gigant wykorzysta swoją technologiczną pozycję, by przy współpracy z partnerami detalicznymi zbudować odpowiedź na potrzeby klientów. Na celowniku znalazł się rodzimy rynek Alibaby, czyli Chiny. 

Jeśli chodzi o szczegóły inwestycji, Alibaba wyda prawie 3 mld dolarów na przejęcie 36,16 proc. udziałów w Sun Art Retail Group. Do tej pory udziały te należały do grupy Ruentex. Po finalizacji transakcji udziałowcami Sun Art Retail Group będą: Auchan Retail (36,18 proc.), Alibaba Group (36,16 proc.) oraz Ruentex (4,67 proc.).

Firma Sun Art zarządza chińskimi sklepami Auchan oraz RT-Mart. Łączna powierzchnia punktów, które należą do Sun Art, wynosi około 12 mln mkw. W jej skład wchodzi 446 hipermarketów. Firma rozwija się także w internecie. 

W pierwszym kwartale bieżącego roku finansowego, przypadającym na kwiecień – czerwiec 2017 r. firma Alibaba odnotowała wzrost przychodów o 56 proc., do kwoty 50,18 mld juanów (ok. 7,28 mld USD). Z samego e-commerce spółka wygenerowała obroty rzędu 43 mld juanów, co oznacza wzrost o 58 proc. r/r. Przychody z chmury obliczeniowej poszybowały aż o 96 proc., a sprzedaż mediów cyfrowych i rozrywki wzrosła o 30 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.