09.05.2018/14:29

Alibaba notuje 61-proc. wzrost przychodów i spodziewa się podobnego tempa do końca 2019 r.

Przychody chińskiego giganta wzrosły w ujęciu rok do roku o 61 proc., do kwoty 61,9 mld juanów (9,87 mld USD). Analitycy szacowali wzrost na 53 proc. Od dwóch lat kwartalne przychody koncernu rosną w tempie przekraczającym 50 proc. rdr. Wzrosty mogą jeszcze przyspieszyć.

Alibaba konsekwentnie inwestuje zarówno w biznes offline, jak i we własną chmurę obliczeniową. Zarząd firmy spodziewa się, że wzrosty sprzedaży będą się utrzymywać na poziomie przekraczającym 60 proc. rdr przez kilka najbliższych kwartałów, co najmniej do końca 2019 r.

Przychody z głównej działalności e-commerce wzrosły w ujęciu rdr o 62 proc., do kwoty ok. 51,29 mld juanów (8,18 mld USD). Przychody z chmury obliczeniowej wzrosły o 103 proc., do kwoty 4,38 mld juanów (699 mln USD). Przychody działu digital media&entertainment wzrosły o 34 proc. rdr, do kwoty 5,27 mld juanów (840 mld USD).

Ze względu na szeroko zakrojone inwestycje marża operacyjna spadła z 25 proc. w pierwszym trymestrze 2017 r. do 15 proc. w I kw. 2018 r. Prezes Alibaby Daniel Zhang deklaruje, że firma będzie w dalszym ciągu agresywnie inwestować, dążąc do realizacji celu, jakim jest przekroczenie w 2020 r. kwoty 1 biliona juanów rocznej sprzedaży brutto w ujęciu GMV (gross merchandise volume).

– Grupa Alibaba miała znakomity kwartał i znakomity rok fiskalny, który zakończył się 31 marca 2018 r. Świetne wyniki zawdzięczamy pokaźnym wzrostom naszego biznesu e-commerce, ale rezultaty przynoszą także inwestycje, jakie poczyniliśmy w ostatnich latach w związku z inicjatywami na rzecz długoterminowego rozwoju firmy. Kontynuujemy inwestycje w naszą strategię New Retail, dzięki której nasza platforma online przekształca się we wiodącą chińską infrastrukturę detaliczną. W minionym roku podwoiliśmy także tempo rozwoju technologii, chmury obliczeniowej, logistyki, cyfrowej rozrywki oraz usług lokalnych. Jesteśmy przygotowani na to, by zdyskontować wzrost konsumpcji w Chinach i na innych rynkach wschodzących – powiedział CEO Daniel Zhang.

W całym roku fiskalnym przychody grupy wzrosły o 58 proc., przychody z e-commerce o 60 proc., a zyski zwiększyły się o ponad 40 proc. Maggie Wu, CFO Grupy Alibaba spodziewa się, że w roku fiskalnym 2019 wzrost przychodów ogółem utrzyma się na poziomie powyżej 60 proc., zarówno dzięki mocnej pozycji głównego biznesu, jak i dobrym perspektywom rozwoju nowych przedsięwzięć koncernu.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

1 komentarz

  • HK 10.05.2018

    Ja bym się tym Alibabą tak nie zachwycała. Oni na masową skalę sprzedają wszelkie kopie i podróbki, co trudno nazwać zdrową konkurencją. Po co ludzie maja kupować droższy oryginał, jak mogą tańszą kopię, co z tego, że gorszej jakości. Jestem za wprowadzeniem wysokich ceł na azjatyckie badziewie, bo się potem dziwimy, że u nas upada produkcja, mało zarabiamy itd.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.