17.02.2013/22:06

Alkohol, sosy i słodycze na wielkanocnych paragonach

W małych sklepach spożywczych przed Wielkanocą wyraźnie wzrasta liczba transakcji zakupu alkoholi, w tym wódek czystych, wódek smakowych, likierów i kremów oraz wina. Ale to nie jedyna kategoria, która w tym czasie notuje znaczące wzrosty.

Zwiększa się też rotacja produktów kulinarnych i dodatków, takich jak: przyprawy, chrzan, ocet, majonez, warzywa w puszkach, marynaty, musztarda, sól, margaryny do pieczenia, zupy mokre i zupy w torebkach.

Przed świętami wielkanocnymi klienci częściej sięgają po dodatki do ciast, ciasta w proszku, bakalie, desery w proszku i drożdże. Sezonowym produktem związanym z Wielkanocą są figurki czekoladowe: zające, baranki, jajka z czekolady. Rośnie odsetek transakcji związanych z zakupem pralin. Wiodącymi markami majonezów w sklepach małoformatowych są w tym czasie Winiary Dekoracyjny oraz Majonez Kielecki. Obie marki odpowiadają za ponad 60 proc. wartości sprzedaży tego segmentu. Najpopularniejsze przyprawy to Prymat, Kamis, Winiary, Kucharek, Appetita oraz Vegeta. Co trzecia złotówka wydana na chrzan przypada na produkt marki Polonaise. Z pralin czekoladowych najchętniej kupowane są Ptasie Mleczko, Merci oraz Rafaello.




Hubert Hozyasz,
Centrum Monitorowania Rynku

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.