09.07.2020/17:39

Allegro zarobiło w 2019 r. niemal 400 mln zł. Rekordowe przychody, wyższe prawie o 30 proc.

W 2019 roku przychody Allegro wyniosły ponad 2,39 mld zł i były o niemal 30 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy było to 1,8 mld zł. Grupa Allegro wypracowała zysk netto w wysokości prawie 400 mln zł. W 2018 r. było to 230 mln zł.

Allegro podało, że w grudniu 2019 r. serwisy prowadzone przez spółkę odwiedziło 18,5 mln internautów. Do najdynamiczniej rozwijających się kategorii w całym 2019 roku należały: Supermarket (+50 proc.), Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie +32 proc.). Pod koniec 2019 r. Allegro zatrudniało 1969 osób. 

Wyniki finansowe Allegro za rok 2019

Firma zamieszcza niewiele informacji co do planów na 2020 rok. Informuje jedynie, że polski rynek e-handlu oferuje bardzo dużo możliwości rozwoju, dlatego Allegro planuje dalszy dynamiczny rozwój, w tym profesjonalizację platformy Allegro.pl, której jest właścicielem oraz inwestycje w nowe usługi i produkty.

Największy udział w strukturze przychodów Allegro miały w 2019 r. usługi e-commerce, które stanowiły 87 proc. przychodów. Allegro wypracowało z tego źródła ponad 2 mld zł. Kolejnym źródłem przychodów były usługi reklamowe (6,9 proc. i 165 mln zł). Ze sprzedaży towarów Allegro uzyskało w 2019 r. 4,8 proc. sprzedaży. Przychody największego portalu handlowego z tego tytułu wyniosły 115 mln zł i stanowiły zaledwie 4,8 proc. przychodów firmy. Allegro jako sprzedawca niemal podwoił własną sprzedaż towarów. W 2018 r. wynosiła ona 62 mln zł. W sprawozdaniu finansowym Allegro podano, że spółka ma rozproszoną bazę klientów - żaden pojedynczy klient nie generuje więcej niż 10 proc. przychodów.   

Struktura przychodów Allegro w 2019 r.

Koszty ponoszone przez Allegro z tytułu programu Smart!

W 2018 roku Allegro uruchomiło program Smart!, oferowaną kupującym w formie abonamentowej zryczałtowaną opłatę za przesyłki. Spółka pokrywa częściowo wydatki, które mogłyby być postrzegane jako bariera w dokonywaniu transakcji w handlu elektronicznym, takie jak koszt dostawy. „Część transakcji związanych z programem Smart! może zakończyć się stratą, ponieważ przychody z subskrypcji przewyższają opłaty transakcyjne uzyskane od Sprzedawców. Straty te są akceptowalne z perspektywy biznesowej, ze względu na fakt iż celem programu jest zwiększenie ogólnego zaangażowania kupujących i wolumenu transakcji, które generują dodatkowe przychody” - podaje Allegro.

Wydatki ponoszone z tytułu programu Smart! traktowane są jako koszt. W ocenie zarządu Allegro, program ma uczynić swoją platformę bardziej atrakcyjną w porównaniu z konkurencją, przyciągnąć kupujących i zwiększyć sprzedaż.

UOKiK kontra Allegro

Pod koniec 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie sprzedaży detalicznej Allegro w latach 2016–2017. UOKiK zarzucił Allegro nadużywanie pozycji dominującej.
„Na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania finansowego UOKiK nie obciążył Allegro żadnymi konkretnymi opłatami. W tych okolicznościach nie jest możliwe oszacowanie prawdopodobieństwa potrącenia ewentualnej grzywny względem Allegro ani wysokości takiej grzywny, w związku z czym spółka nie utworzyła rezerwy” – podało Allegro.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Kooolm 08.08.2020

    Dzięki super działowi IT najlepszemu na polskim rynku

  • Dorota23 10.07.2020

    Do Smart Allegro dokłada i przychody wzrastają, ale niech ktoś mi wytłumaczy jak to jest że kupują towar za 120 364 tys. zł a sprzedają za 115 211 tys. zł?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.