13.11.2018/12:46

Amazon i Apple zawarły rozejm tuż przed Black Friday

Na dwa tygodnie przed Black Friday trwający od kilku lat konflikt pomiędzy Amazonem i Apple nieco przycichł. W ofercie giganta e-commerce pojawiły się najnowsze iPhony, iPady i komputery Mac, a także szereg innych akcesoriów Apple. Ważnym wyjątkiem jest HomePod, asystent głosowy wykorzystujący technologię Siri.

Przez kilka ostatnich lat produkty Apple z niewielkimi wyjątkami były dostępne na platformie Amazona wyłącznie w ofercie firm trzecich. Koncern oferował bezpośrednio tylko kilka produktów „jabłuszka”. Jak ustalił serwis CNet, od stycznia 2019 r. firmy trzecie będą musiały uzyskać autoryzację Apple, by sprzedawać produkty firmy w Amazonie.

Amazon potwierdził w rozmowie z portalem USA Today, że zamierza rozszerzyć ofertę z asortymentu Apple w skali globalnej.

Konflikt pomiędzy gigantami zaognił się w 2015 r. po tym jak Amazon wycofał z oferty Apple TV, po tym jak Apple uniemożliwiło korzystanie na tym urządzeniu z serwisu Amazon Prime Video. W ubiegłym roku relacje pomiędzy firmami zaczęły się poprawiać – aplikacja Prime Video stała się ponownie dostępna w Apple TV, a urządzenie wróciło na wirtualne półki detalisty. Obecnie, przed handlowymi „żniwami”, rozpoczynającymi się od Black Friday i Cyber Monday, obaj gracze wyciągają do siebie ręce na zgodę. Przedmiotem rywalizacji wciąż pozostają asystenci głosowi, jako potencjalnie najbardziej perspektywiczny segment rynku elektroniki użytkowej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.