Amazon w Polsce. Kiedy debiut polskiego serwisu? W mediach pojawił się kolejny termin
W portalach internetowych ukazała się kolejna data możliwego debiutu polskiego serwisu Amazon. To już kolejny termin, bo jeszcze w ubiegłym miesiącu spekulowano, że będzie to 1 marca 2021 roku. Teraz „Rzeczpospolita” podaje, że amerykański marketplace odpali swoją domenę Amazon.pl tydzień później.
Z nieoficjalnych informacji „Rz” wynika, że „najbardziej prawdopodobną datą startu polskiego e-sklepu koncernu jest 7 marca”. Gazeta jednocześnie zastrzega, że na rynku krążą też spekulacje, że może to nastąpić już 1 marca. Dziś po wpisaniu w wyszukiwarkę polskiego adresu serwisu Amazon nadal następuje przekierowanie do strony niemieckiej, tłumaczonej na język polski.
Benedikt Berlemann, General Manager, Expanding Selling Partners across EU w Amazonie nie chciał zdradzić daty w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl zaledwie parę dni temu. Na pytanie, kiedy ruszy polska platforma Amazon bo niektórzy spekulują, że już 1 marca, inni mówią o połowie marca odpowiedział, że marketplace zaledwie kilka tygodni temu udostępnił sprzedawcom możliwość rejestracji w serwisie po polsku.
- Obecnie nasz zespół koncentruje się na tym, by wspierać polskich sprzedawców w przygotowaniach do rozpoczęcia działalności na platformie Amazon, w wyborze najlepszych strategii i skutecznym wykorzystaniu narzędzi, które im udostępniamy. To teraz dla nas priorytet – powiedział przedstawiciel Amazona.
Podkreślił , że Amazonowi zależy, aby partnerzy firmy byli do debiutu dobrze przygotowani. - To proces, który wymaga czasu. Muszą uporządkować swoje e-sklepy, zdecydować, jakie produkty chcą sprzedawać, przedyskutować, jakie opcje dostaw będą dla nich najkorzystniejsze – nad tym obecnie pracujemy – dodał.
Amazon umożliwił przedsiębiorcom rejestrację w polskim serwisie pod koniec stycznia 2021 roku.
20