12.11.2020/17:58

Ambra zamierza rozwijać sklepy w mniejszych formatach, bo wierzy, że rynek wina w Polsce będzie nadal rósł

Prezes Ambry – Robert Ogór, zapowiedział dziś podczas czatu z inwestorami, że spółka zamierza inwestować w mniejsze placówki przyuliczne oraz zacieśniać współpracę ze sklepami niezależnymi. 

Aktualnie Ambra prowadzi w Polsce 31 sklepów specjalistycznych pod marką Centrum Wina/Distillers Limited. Jednym ze sklepów sieci osiągających najlepsze wyniki jest ten znajdujący się przy siedzibie spółki na ul. Puławskiej. Ambra sprzedaje też swoje produkty do 1,5 tys. punktów gastronomicznych.

W ofercie spółki królują wina, których rynek w Polsce wg wiceprezesa Ambry – Piotra Kaźmierczaka, nie reagował negatywnie na pandemię i utrzymał dynamikę zbliżoną do długoletniej średniej. W jego opinii tempo wzrostu na poziomie 5 proc. rocznie nie jest zagrożone w najbliższych miesiącach Jednocześnie wiceprezes spółki Ambra nie wykluczył podwyżek cen produktów, jeśli wysoki kurs euro wobec złotego utrzyma się również po zmniejszeniu skali pandemii.

To właśnie ten czynnik spowodował, że rentowność marży ze sprzedaży Grupy Ambra w pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 spadła o 2,9 pproc. Inne wskaźniki były na plusie. Przychody Grupy wzrosły o 12,4 proc. do 140,7 mln zł. W tym okresie najszybciej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych i win spokojnych, a dynamikę sprzedaży zwiększyły przejęte w poprzednim roku obrotowym czeskie spółki. Zysk operacyjny zwiększył się o 32,3 proc. i wyniósł 11,1 mln zł. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także