11.03.2016/09:51

AmRest podaje wyniki za 2015 r. Firma zapowiada otwarcie 140 lokali w 2016 r.

Spółka restauracyjna AmRest ogłosiła dziś wyniki finansowe wypracowane w roku 2015. Firma otworzyła w ub. r. 99 nowych lokali, łączna liczba restauracji (11 marca) 2016 to 908. Spółka zanotowała wzrost przychodów o 13,1 proc. do 3 AmRest339 mln zł (€ 798 mln), a zysk netto sięgnął 160 mln zł (€ 38 mln).

„Za nami kolejny udany rok na wielu płaszczyznach działalności AmRest. Solidne fundamenty wzrostu, które od wielu lat budujemy, pozwoliły nam pochwalić się rekordowymi wynikami.” – napisali w komentarzu przedstawiciele zarządu Grupy AmRest.

Skonsolidowana sprzedaż w 2015 roku wzrosła o 13,1 proc. do poziomu 3 339 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł 436 mln zł i był o 22,5% wyższy, niż rok wcześniej. Zysk netto przypadający akcjonariuszom AmRest wzrósł trzykrotnie, osiągając 160 mln zł. Warto podkreślić, że kończąc miniony rok firma zanotowała ósmy z rzędu kwartał dwucyfrowej dynamiki zysku EBITDA. Szczególne znaczenie miało utrzymanie pozytywnych trendów na wszystkich głównych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii, a także korzystne impulsy makroekonomiczne na większości z nich.

„Patrząc wstecz chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na te czynniki, które w znaczny sposób przyczyniły się do obecnej poprawy wyników oraz będą determinować potencjał dalszego rozwoju firmy. Budując zdywersyfikowaną platformę wzrostu osiągnęliśmy punkt, w którym wszystkie dywizje oraz marki mogą pochwalić się pozytywnymi i stale poprawiającymi się wynikami finansowymi. Rozwój portfela restauracji nabiera coraz szybszego tempa, a jakość nowych otwarć znacznie się poprawiła. Dzięki temu umocniliśmy nasz główny filar jakim jest biznes podstawowy (core business). Dodatkowymi działaniami rozwojowymi w minionym roku było m.in. wejście na nowy, bardzo perspektywiczny rynek rumuński, obiecujący pilot nowego formatu marki Pizza Hut Express w Polsce, dalszy rozwój kanału dostaw KFC w Polsce oraz dynamiczna ekspansja marki Blue Frog w kilku nowych chińskich aglomeracjach.” – pisze zarząd spółki.

Osiągnięcie rekordowych wyników nie byłoby możliwe bez dynamicznego wzrostu skali działalności. W minionym roku otworzył 99 nowych restauracji (w tym 17 franczyzowych), wzmacniając pozycję lidera branży restauracyjnej na głównych rynkach firmy. W grudniu 2015 roku firma przekroczyła poziom 900 lokali, otwierając kolejną restaurację La Tagliatella w Hiszpanii.

W październiku zeszłego roku otworzyła 100. kawiarnię Starbucks (Fashion Arena w Pradze), będącą jednocześnie 100. lokalem AmRest na rynku czeskim. Miesiąc później spółka świętowała otwarcie 200. lokalu KFC w Polsce (KFC Zielone Arkady w Bydgoszczy).

Dynamiczny wzrost skali był także zasługą przejęcia sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii w czerwcu 2015 roku. Dotychczasowy portfel Starbucks powiększył się o 23 kawiarnie, wzmacniając jednocześnie zyskowność całej marki i jej znaczenie w strukturze AmRest.

Jak informują przedstawiciele firmy, „dalsze wzmacnianie pozycji lidera segmentu restauracyjnego na poszczególnych rynkach to efekt zrównoważonego rozwoju opartego na trzech filarach strategii AmRest – zdywersyfikowanym portfelu marek, rosnących korzyściach skali oraz zespole ludzi z pasją obsługujących gości w restauracjach. Wierzymy, że kontynuacja takiego podejścia przyczyni się do osiągania kolejnych przełomowych wyników w nadchodzących latach.”

Władze spółki Amrest podtrzymują plany dalszego dynamicznego rozwoju zarówno sprzedaży jak i zyskowności, zgodnie z komunikowaną wcześniej strategią wzrostu AmRest 2.0. „Dobre wieści napływające z poszczególnych rynków od początku tego roku sugerują kontynuację dotychczasowych trendów.”

Amrest zamierza kontynuować działania mające na celu dalsze umacnianie wiodącej pozycji spółki w segmencie restauracyjnym. „Oczekujemy przyspieszenia tempa rozwoju organicznego, przede wszystkim za sprawą rosnącej dynamiki nowych otwarć. W 2016 roku planujemy powiększyć portfel restauracji o co najmniej 140 kolejnych lokali, skupiając się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. W połowie tego roku powinniśmy być także świadkami otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks w Słowacji. Wejście na ten kolejny już rynek Europy wzmocni nasz dotychczasowy potencjał rozwoju. Po niezwykle udanej transakcji przejęcia sieci Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest będzie kontynuował działania akwizycyjne w Europie, wzmacniające obecność na istniejących rynkach lub w ramach prowadzonych obecnie marek. Bardzo dobra kondycja Spółki, której wyrazem jest m.in. silna pozycja bilansowa, będzie znaczącym czynnikiem wspierającym te działania.” – podsumowali przedstawiciele zarządu Grupy AmRest.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.