25.07.2019/08:08

Analitycy o Eurocash: integracja detalu będzie konsumowała wzrosty hurtu

Prowadzona przez Eurocash integracja segmentu detalicznego będzie konsumowała wzrosty w obszarze hurtu, który w nadchodzących okresach będzie się mierzył z wysoką bazą. To opinia analityków Domu Maklerskiego BDM.

Analitycy sądzą, że w dłuższym terminie realizacja strategii rozwoju części detalicznej może ulec spowolnieniu. Wśród ryzyk dla wyników finansowych wyliczają wymagający rynek pracy, utratę kontraktu dla PKN Orlen i bardzo prawdopodobne wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej.

„W perspektywie 2Q’19 nie liczymy na istotną poprawę wyników. Pomimo wsparcia ze strony przesuniętych Świąt Wielkanocnych na kwiecień, obawiamy się że negatywnie na prowadzony biznes wpłynęła niesprzyjająca w maju aura. Prognozujemy, że w minionym kwartale Eurocash wypracował ok. 6,1 mln PLN przychodów, ok. 123 mln PLN EBITDA (wg MSR; wg MSSF 16 ok. 210 mln PLN) oraz 39 mln PLN zysku netto.” – czytamy w raporcie analitycznym DM BDM.

Zdaniem ekspertów, w kolejnych kwartałach kluczową kwestią będzie finalizacja integracji segmentu detalicznego, która ma się zakończyć w 2019r. Równie ważny jest rebranding sieci Mila. Także wysoka baza w hurcie może przekładać się na spowolnienie dynamik przychodów w tym obszarze.

„Szacujemy, że dystrybutor FMCG osiągnie w ’19 ok. 23,7 mld PLN obrotów (+4% r/r), poprawiając równocześnie marżę brutto do 13,4% (efekt podnoszenia cen i zwiększenia detalu w miksie). Raportowana EBITDA’19 powinna wynieść 411 mln PLN. W perspektywie przyszłego roku zakładamy 24,6 mld PLN sprzedaży, 423 mln PLN EBITDA oraz 94 mln PLN zysku netto.”

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • ROZWOJ 26.07.2019

    Nie ma granic, chyba że sami je sobie zbudujemy! Jeśli założenia inwestycyjne a potem reorganizacyjne będą trzymać się kupy, to jest to na tyle zbieżny biznes że można spodziewać się synergii.

  • Praktyk 25.07.2019

    Zgadzam sie z pobocznym analitykiem. Problem Prozedere wszystkim Polens na tym,ze Amaral skupiają sie na synergii z hurtem i oczekują od menadżerów w detalu wypracowania spektakularnego sukcesu przy pomocy „instrumentów „ sprawdzonych w hurcie. Połączony z hurtem zakup i wspólna z nim logistyka to utopijna struktura,nie mająca szans w konfrontacji ze znacznie bardziej konkurencyjnym niż hurt rynkiem detalicznym. Do tego zbiurokratyzowana struktura grupy. Z tej maki chleba nie bedzie,

  • Poboczny analityk 25.07.2019

    To jest tak gdy ktoś będąc hurtownikiem bierze się za detal. Kimś trzeba być. Posiadając hutę i dokupując kopalnię można doszukać się pewnych synergii, ale to są dwa różne businessy, które mają zaszyty w sobie naturalny konflikt interesu. Nie da się być super hurtownikiem i jednocześnie super retaillerem, a kimś trzeba być.... coś kosztem czegoś.

  • Sacz 24.07.2019

    W końcu i analitycy doszli do tego, ze kupno eko i mili to wtopa, która będzie pogrążała wyniki. Sam hurt nie jest w stanie połknąć tych żab.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.