09.03.2018/11:06

Auchan Holding: Rok 2017 był kluczowym okresem w transformacji wszystkich spółek grupy

Grupa Auchan odnotowała skonsolidowane przychody w wysokości 53,2 mld euro, przed podatkami. To wzrost o 0,6 proc. Zysk EBITDA wyniósł 2,43 mld euro, co odpowiada 4,6 proc. przychodów. Kluczowym wydarzeniem roku było nawiązanie współpracy z Alibabą.

Auchan Holding utrzymuje mocną pozycję finansową. Grupa odnotowała nieznaczny wzrost skonsolidowanych przychodów – o 0,6 proc., do kwoty 53,2 mld euro, z wyłączeniem podatków, przy bieżących kursach wymiany walut. Na wynik pozytywnie wpłynęły kursy wymiany, przede wszystkim rosyjskiego rubla i złotego polskiego, a negatywnie – kursy ukraińskiej hrywny i chińskiego juana. Na niewielkie wzrosty przychodów trzeba patrzeć w kontekście głębokiej transformacji, zachodzącej we wszystkich spółkach holdingu – Auchan Retail, Immochan i Oney.

W dniu 31 grudnia 2017 r. Auchan Holding odnotował 8-proc. spadek EBITDA, do wysokości 4,6 proc. łącznych przychodów (rok wcześniej zysk stanowił 5,1 proc. przychodów. Wpływ na ten spadek miały przede wszystkim słabe wyniki we Francji, Rosji i Włoszech.

Zysk operacyjny z kontynuowanych operacji, z wyłączeniem podatków, spadł o 0,4 punktu, do kwoty 395 mln euro, co odzwierciedla znaczące spadki zysków Auchan Retail Russia i Auchan Retail France.

Zysk operacyjny z kontynuowanych operacji firmy Immochan rośnie stabilnie we Francji, Rosji i Polsce.

Zysk operacyjny z kontynuowanych operacji firmy Oney spadł ze względu na wydatki przeznaczone na przyspieszenie transformacji firmy w zakresie zasobów ludzkich oraz digitalu.

Auchan Retail

Auchan Retail ma obecnie 3778 sklepów w 17 krajach. Na koniec 2017 r. firma odnotował skonsolidowane przychody w wysokości 52 mld euro. Sytuacja firmy w poszczególnych krajach jest bardzo zróżnicowana. Firma ma kłopoty w Rosji, Francji i Włoszech. W Hiszpanii i Portugalii powoli wychodzi na prostą. W krajach Europy Wschodniej, przede wszystkim w Polsce, Ukrainie, Rumunii i na Węgrzech koniunktura z roku na rok utrzymuje się na dobrym poziomie.

Rok 2017 jest kluczowy dla realizacji strategii transformacyjnej Vision 2025, której wdrażanie rozpoczęło się w połowie 2016 r. Ważnym jej elementem jest rozwój sprzedaży, który firma nazywa „phygital” (physical + digital). Nastąpiła tu skokowa zmiana, dzięki połączeniu sił z Alibabą w ramach spółki SunArt. Firma Alibaba objęła 36,16 proc. kapitału tej spółki, natomiast Auchan Retail zwiększył swoje dotychczasowe udziały i obecnie ma 36,18 proc. akcji SunArt.

Inwestycje w digital przyspieszyły i obecnie prowadzone są przez Auchan Retail we wszystkich obszarach – od cyfryzacji metod i narzędzi pracy, przez wykorzystanie sztucznej inteligencji, rozszerzonej rzeczywistości aż po aplikacje poprawiające doświadczenie zakupowe konsumentów.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.