11.04.2016/15:06

Auchan ze śmiałymi pomysłami w Rosji

Francuski detalista przymierza się do wprowadzenia na rynek rosyjski sieci drogerii. W tym celu chce zaadaptować swój włoski format sklepów Lillapois. Planowany jest także eksport towarów marki własnej sieci - Made in Russia - do Włoch

Jak podaje rosyjska agencja Interfax, ze źródeł dobrze poinformowanych dochodzą wiadomości, że Francuzi planują rozpoczęcie budowy sieci sklepów drogeryjnych, wzorowanych na funkcjonujących we Włoszech drogeriach Lillapois, gdzie w ofercie jest szeroka gama produktów drogeryjnych, m.in. chemii gospodarczej i kosmetyków znanych marek. Sieć funkcjonuje tam od stycznia 2014 r. Zarząd rosyjskiego oddziału koncernu odmówił w oficjalnego komentarza tej sprawie.

Pierwsze trzy rosyjskie drogerie Auchana mają być otwarte w najbliższych miesiącach. Zadanie podbicia tamtejszego rynku nie będzie łatwe, bo konkurencja jest silna. Jedna z największych sieci drogerii w Rosji to Magnet cosmetics – w całym kraju ma ona ponad 2,1 tys. Sieć powstała w 2010 r., a tylko w roku ubiegłym otworzyła ponad tysiąc placówek i dzięki temu osiągnęła przychody ponad dwukrotnie większe niż rok wcześniej.

Auchan jest obecny w Rosji od 2002 r. Obecnie prowadzi tam 92 placówki, w tym 58 klasycznych hipermarketów, 27 hipermarkety formatu Auchan City i siedem pod nazwą Our Rainbow (Nasza tęcza). Z przychodami rzędu 338 mld rubli koncern zajmuje pozycję trzeciego największego detalisty. Zgodnie z danymi agencji SPARK-Intefax, w 2014 r. firma wygenerowała przychody rzędu 314 mld rubli, co oznaczało wzrost o 17 proc. W tym okresie zysk netto wyniósł 11,9 mld rubli.

Z ziemi rosyjskiej do włoskiej

Niezależnie od planów związanych z siecią drogerii, rosyjski Auchan planuje eksport miejscowych towarów do Włoch. Mają to być artykuły marki własnej, produkowane w Rosji. Tę informację oficjalnie potwierdziła dla agencji Tass rzecznik prasowy firmy Maria Kurnosowa. Na początek eksportem ma być objętych 16 produktów – będą to wyroby czekoladowe i słodycze serii Sweet island, Every day oraz Our meal.

- Niedawno uczestniczyliśmy w międzynarodowej wystawie, gdzie zaprezentowaliśmy nasze rosyjskie wyroby. Nasi włoscy partnerzy byli nimi zachwyceni – zapewnia Maria Kurnosowa.

Na rynku rosyjskim Auchan ma w ofercie 2,6 tys. towarów miejscowych – sprzedawanych pod markami własnymi sieci – pochodzących od 370 producentów. W całej ofercie sieci produkty private label stanowią już ponad 20 proc. całości, a w ciągu dwóch lat planowane jest wprowadzenie do oferty łącznie ok. 5,3 tys. takich produktów.

Próby rozwinięcia eksportu towarów rosyjskich na inne rynki wydaje się zrozumiała, ponieważ koszty produkcji są w Rosji znacznie niższe niż na Zachodzie. Dodatkowa korzyść może dotyczyć logistyki, ponieważ obecnie dominują dostawy w jedną stronę – do Rosji – a z powrotem pojazdy jadą puste. Eksport może ten problem znacznie zredukować.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.