19.08.2014/22:05

Bać-Pol ma ofertę dla małych sklepów

Jeżeli masz sklep, którego ze względu na niewielki metraż nie chce przyjąć pod swoje skrzydła żaden system franczyzowy, możesz liczyć na sieć Słoneczko. Grupa Bać­‑Pol jest otwarta na współpracę z małoformatowymi placówkami.

Robert Paździor, wiceprezes ds. handlu detalicznego GK Bać­‑Pol podkreśla, że firma nie przygotowywała specjalnego programu skierowanego do najmniejszych uczestników rynku. Po prostu ogólnopolski charakter i rozwijająca się w Bać­‑Polu dystrybucja cash & carry spowodowały, że małym placówkom działającym w rejonie centrów dystrybucyjnych grupy zaproponowano przystąpienie do miękkiej franczyzy Słoneczka. Mowa o sklepach o powierzchni sprzedaży nawet poniżej 50 mkw. Drobni detaliści niewielkim nakładem środków wchodzą w struktury Słoneczka i otrzymują podobne wsparcie jak pozostałe placówki, z rabatami i promocjami włącznie. – Kluczową sprawą jest bliskość naszych magazynów w rejonie, w którym działa sporo małych sklepów. Centra dystrybucyjne zyskują doskonałych partnerów, a sklepy – atrakcyjne warunki handlowe. Franczyza Słoneczka ma miękki charakter, detaliści zachowują pełną niezależność. Ich lojalność wobec sieci wynika na równi z oferowanych warunków handlowych, jak i bliskości źródeł zaopatrzenia – mówi Robert Paździor.

W pierwszych miesiącach funkcjonowania takiej oferty franczyzowej sieć małych Słoneczek rozwijała się przede wszystkim w okolicach dziesięciu centrów dystrybucyjnych typu cash & carry należących do Bać­‑Polu. Gdy okazało się, że propozycja rzeszowskiego dystrybutora cieszy się rosnącym uznaniem wśród właścicieli sklepów, zapadła decyzja o rozszerzeniu jej na magazyny serwisowe. Tym samym obszar, na którym rozwijana jest sieć, znacząco się poszerzył. Udział najmniejszych sklepów wśród Słoneczek, których jest obecnie 320, wyraźnie rośnie. Także dlatego, że dla wielu dużych placówek Słoneczko stało się w ostatnich miesiącach przedsionkiem prowadzącym do sieci SPAR.

Prezes Paździor przyznaje, że rozwój marki SPAR ma dla Grupy Bać­‑Pol znaczenie priorytetowe. Dlatego Słoneczkom, które spełniają kryteria przynależności do rozmaitych formatów sieci SPAR, proponowana jest zmiana szyldu. Nie oznacza to, że operator planuje likwidację Słoneczka. Pozostanie ono dla zwolenników miękkiej franczyzy, których na polskim rynku nie brakuje. Ponadto wszystko wskazuje, że jest zapotrzebowanie na tego typu placówki franczyzowe. W ciągu zaledwie kilku miesięcy liczba małych Słoneczek wzrosła do ponad 50, a kolejni chętni cały czas się zgłaszają.

(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (137) Sierpień 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.