28.11.2014/14:16

Baterie do prezentu

Choć rzadko figurują na listach świątecznych zakupów, klienci będą szukać ich w sklepie. Warto odpowiednio wyeksponować baterie, bo to wysokomarżowy produkt.

Nadchodzi najlepszy moment i dla producentów, i dla sprzedawców baterii. Sprzedaż, jak co roku o tej porze, zdecydowanie wzrośnie. Wart już ponad ćwierć miliarda złotych rynek jest dość stabilny, choć cały czas się zmienia. Wszystko przez błyskawiczny rozwój technologii – a każde z urządzeń potrzebuje własnego zasilania.

Niestrudzone akumulatorki

– W okresie wzmożonego popytu na zabawki i gadżety elektroniczne baterii nie powinno zabraknąć w żadnym punkcie sprzedaży – przyznaje Zofia Mirska, manager marki Varta. – W tym czasie zarówno my, jak i inni producenci, przygotowujemy wiele promocji, np. oferując blistry z gratisowymi bateriami, by jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę konsumentów i zachęcić ich do zakupu.

Klienci jednak nie sięgają już po najtańsze, czyli najsłabsze ogniwo. Chcą, by baterie działały jak najdłużej, nie rozładowywały się, nie wylewały. To dlatego popularne kiedyś ogniwa węglowo­‑cynkowe zostały wyparte przez baterie alkaliczne.

Coraz częściej wykorzystywane są akumulatorki, które można ładować nawet 1000 razy. Ich sprzedaż skoczy teraz w górę, bo znaczna część kupowanych pod choinkę zabawek to „pożeracze” energii. Nie bez znaczenia jest także aspekt ekologiczny. Akumulatory są rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska, a kary za usuwanie zużytych baterii do śmieci, bez utylizacji, są bardzo dotkliwe.

Czy masz w ofercie CR2032?

Wprawdzie pod względem wolumenu sprzedaż baterii nie zmienia się znacząco, to zmieniają się udziały poszczególnych ich rodzajów. Miniaturyzacja urządzeń, mobilność konsumentów i wykorzystywanie najnowszych rozwiązań technicznych sprawiają, że pną się w górę ogniwa specjalistyczne. Jak mówi Agnieszka Jarzyna, odpowiadająca za kategorię w Energizer Group Poland, króluje wśród nich model CR2032, który odpowiada za 45 proc. sprzedaży wszystkich ogniw specjalistycznych. To już nie jest produkt niszowy – klienci szukają go w zwykłych sklepach. Warto o tym pamiętać.

Ostatni kwartał roku to także ogromny wzrost sprzedaży telefonów komórkowych oraz tabletów, bez których wiele osób nie wyobraża sobie normalnego funkcjonowania. Agnieszka Medoń, odpowiedzialna za marketing handlowy w GP Battery Poland, wyjaśnia: – Przenośne źródła energii, tzw. powerbanki, oferują dodatkowe zasilanie dla większości urządzeń mobilnych. Produkty te sprawdzają się tam, gdzie nie ma możliwości korzystania z tradycyjnych źródeł energii, czyli w podróży, na biwaku, a nawet w czasie codziennej pracy poza biurem.

Zamawiając baterie do sklepu, warto śledzić oferty producentów. Proponują oni m.in. zestawy naładowych czy podłogowych stojaków, gdzie klienci znajdą produkty z dodatkowymi sztukami gratis lub, przygotowane specjalnie z okazji świąt, atrakcyjne zestawy.



Producenci proponuj:

Energizer
Baterie Energizer Base AA (najlepiej sprzedająca się bateria w Polsce), dzięki technologii PowerSeal+ nieużywane utrzymują moc przez 10 lat, są także zabezpieczone przed wylaniem nawet do 2 lat po całkowitym rozładowaniu. Z kolei model Maximum, wyposażony w technologię PowerBoost, działa o 70 proc. dłużej niż warianty podstawowe.

GP Battery
Standardowe baterie alkaliczne lidera rynku, jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, czyli GP Ultra oraz Super, mają wydłużony czas pracy. Polecane są do urządzeń wymagających maksymalnej wydajności. Litowe ogniwa cylindryczne lub guzikowe mają 10­‑letni okres przydatności. Z kolei akumulatory ReCyko+ wyposażono w technologię LSD chroniącą przed samorozładowaniem (zachowują do 80 proc. energii po dwóch latach przechowywania, można je ładować nawet 1000 razy). GP wprowadziła także na rynek powerbanki, czyli przenośne źródła energii.

Varta
Baterie alkaliczne Varty mają nowy design i zwiększoną wydajność. Ich termin przydatności zwiększył się do 10 lat, a w przypadku baterii litowych do 15 lat. W październiku br. firma ruszyła ze sprzedażą drugiej generacji przenośnych banków energii (powerpacków).





(WCH)

Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (140), Listopad - Grudzień 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.