20.04.2017/00:16

Biedronka do 2025 r. zrezygnuje z jajek z chowu klatkowego

Należąca do Jeronimo Martins Polska sieć Biedronka, idąc w ślady Lidla, Kauflandu, Aldiego i Netto, oficjalnie zadeklarowała rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tak zwanych „trójek”.

W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, firma Jeronimo Martins Polska dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.

Klatkowy chów kur niosek jest coraz częściej uznawany za niehumanitarny. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania  jajek oznaczonych cyfrą 3.

W związku z tym, że Biedronka jest największą w Polsce siecią sklepów (na rynku działa ich ponad 2700), a tym samym największym detalicznym dystrybutorem jaj „decyzja ta, to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce – podkreślają przedstawiciele stowarzyszenia Otwarte Klatki. „Mamy nadzieję, że kolejne sieci również zrezygnują z wykorzystywania zwierząt” - dodają.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • John 20.04.2017

    Myślę, że kury będą szczęśliwsze wiedząc, że za 8 lat zmienią im warunki bytowe :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.