Biedronka do 2025 r. zrezygnuje z jajek z chowu klatkowego
Należąca do Jeronimo Martins Polska sieć Biedronka, idąc w ślady Lidla, Kauflandu, Aldiego i Netto, oficjalnie zadeklarowała rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tak zwanych „trójek”.
W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, firma Jeronimo Martins Polska dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.
Klatkowy chów kur niosek jest coraz częściej uznawany za niehumanitarny. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą 3.
W związku z tym, że Biedronka jest największą w Polsce siecią sklepów (na rynku działa ich ponad 2700), a tym samym największym detalicznym dystrybutorem jaj „decyzja ta, to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce – podkreślają przedstawiciele stowarzyszenia Otwarte Klatki. „Mamy nadzieję, że kolejne sieci również zrezygnują z wykorzystywania zwierząt” - dodają.
1 komentarz
-
20.04.2017
Myślę, że kury będą szczęśliwsze wiedząc, że za 8 lat zmienią im warunki bytowe :)
13