Biedronka, jakiej nie znacie – fakty i liczby
Publikujemy zestawienie rzadziej cytowanych liczb i faktów, które pogłębiają obraz firmy Jeronimo Martins, zarządzającej największą w Polsce siecią detaliczną dyskontów Biedronka, a także szybko rosnącą siecią drogerii Hebe.
Zatrudnienie
Jeronim Martins Polska zatrudniało na koniec 2018 r. łącznie 70.492 osoby, w tym 58.347 kobiet i 12.145 mężczyzn. W skali Grupy 61 proc. pracowników zatrudnionych jest na stałe, na podstawie umowy o pracę. 89 proc. pracowników zatrudnionych jest w pełnym wymiarze godzin pracy.
Zatrudnienie w całej grupie wzrosło w 2018 r. o 4.357 osób, co stanowi wzrost o 4,2 proc.
W 2018 r. sieć Biedronka zorganizowała 2,46 mln „osobogodzin” szkoleń dla pracowników (łączna liczba godzin szkoleń, pomnożona przez liczbę uczestników poszczególnych zajęć). Średnio wypada ok. 35 godzin szkoleń na osobę w ciągu roku. Łącznie firma przeprowadziła ponad 23 tys. sesji szkoleniowych.
Marki własne
W 2018 r. Biedronka wprowadziła do regularnego asortymentu 109 nowych produktów marki własnej. W przypadku 72 produktów zmieniono i uatrakcyjniono opakowania. Ponadto, sieć wprowadziła nowe produkty marki własnej na potrzeby kampanii in&out. Dodano także po kilka nowych produktów do linii Exclusive Brands – Be Beauty i Go Bio.
Linia Be Beauty liczyła na koniec roku 69 produktów do higieny osobistej i pielęgnacji urody. Linia Go Bio liczyła 78 produktów organicznych. Obie linie zawierają zarówno produkty z regularnej oferty, jak i asortyment wykorzystywany w kampaniach in&out.
Programy lojalnościowe
Karty lojalnościowe Moja Biedronka posiada obecnie ponad 7 mln aktywnych użytkowników. Co ciekawe, wielokrotnie mniejsza od Biedronki sieć drogerii Hebe pozyskała już ponad 3 mln uczestników własnego programu lojalnościowego, co stanowi wzrost o 22 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Aż 95 proc. z nich to kobiety. W ubiegłym roku ponad 63 proc. wszystkich paragonów firmy były to zakupy dokonane przez posiadaczy kart lojalnościowych.
Drogerie Hebe budują lojalność konsumentów także z wykorzystaniem mediów cyfrowych. Na koniec roku sieć miała ponad 483 tys. fanów na Facebooku i ponad 67 tys. na Instagramie. Stronę www Hebe odwiedzało średnio 540 tys. osób miesięcznie. Firma założyła też własny kanał na YouTube.
Czyszczenie etykiet
W ramach własnej Polityki Żywieniowej sieć Biedronka „czyści” etykiety, zmniejszając zawartość soli, cukru i tłuszczów w produktach spożywczych. Łącznie udało się wyeliminować z oferty handlowej 575 ton tłuszczu oraz 77 ton tłuszczów nasyconych, 87 ton cukru i 5 ton soli.
Zawartość tłuszczu obniżono w 19 produktach, przede wszystkim serach dojrzewających Fasti, gdzie zredukowano ten składnik o 44 proc., co odpowiada 92 tonom. Dodatkowo, z 17 produktów wyeliminowano łącznie 77 ton tłuszczów nasyconych.
1 komentarz
-
24.04.2022
Jeszcze w żadnym sklepie spożywczym nie spotkałam się z tak rygorystycznym regulaminem do nauczania, przeszlo 100 stron... Kpina. Brawo
4