17.10.2014/11:56

Biedronka liderem polskiego rynku. Dyskonty radzą sobie najlepiej

Udziały Biedronki, Lidla, Netto i sieci Aldi w polskim rynku wzrosły do 21 proc. – podaje gazeta.pl.

Spośród wiodących graczy na polskim rynku handlowym zdecydowanie największa jest Biedronka, która ma 14 proc. udziałów. Za nią jest przepaść i tłok wśród pozostałych sieci – wynika z wyliczeń banku inwestycyjnego Espirito Santo. Od 2007 roku udziały w rynku Biedronki, Lidla, Netto i sieci Aldi skoczyły z 8 do 21 proc. W tym samym czasie hipermarkety odnotowały spadek – ich udziały spadły z 18 do 17 proc. Rynkowym liderem pozostaje Biedronka, następnie mamy grupę sieci z podobnymi udziałami w rynku: Auchan do spółki z Realem ma 5 proc. polskiego handlowego tortu, Tesco – 4,9 proc. i Lidl – 4,7 proc. udziałów w rynku. Na kolejnych miejscach znajdują się Kaufland i Carrefour (po 3,2 proc.), a stawkę zamykają E.Leclerc i Netto (obie sieci mają udziały w polskim handlu na poziomie 1,2 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.