03.11.2016/11:22

Biedronka, Lidl, i Tesco to najbardziej medialne sieci handlowe

Biedronka, Lidl, i Tesco to najbardziej medialne sieci handlowe w III kwartale 2016 roku – wynika z monitoringu mediów w IMM. W  dyskusjach o branży dominował styk biznesu i polityki. Młodzież wybrała się na zakupy po tablety, a dorośli dzielili się opiniami o zakazie handlu w niedziele.

Przydział miejsc na medialnym podium od początku 2016 roku pozostał niezmienny. Według modułu analitycznego IMM, ranking TOP 10 branży handlowej w III kwartale otwierają Biedronka (32,9%), Lidl (23%) i Tesco (15,6%).

Procentowy udział Biedronki w TOP 10 wzrósł w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku o kilka procent. Lidl pozostał na niezmienionym poziome, a Tesco pojawiło się w nieco mniejszej liczbie publikacji. Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych medialnie marek z branży handlowej zamykają Piotr i Paweł (3%) oraz Real i Intermarche (obie sieci po 2,3%)

Podobnie jak w całym pierwszym półroczu, najwięcej dyskusji o sieciach handlowych toczyło się na Facebooku i Twitterze. Dzięki aktywnej obecności mediach społecznościowych sieci handlowe mogą szybko dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, inspirować i moderować dyskusje o własnych produktach oraz reagować na trendy.
Warto jednak zaglądać nie tylko do źródeł gromadzących największą liczbę informacji, ale i śledzić najbardziej angażujące publikacje.

Jak wynika z analiz IMM, wzmianki na temat marki Carrefour, które zebrały najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy pojawiły się jednak nie na Facebooku, czy Twitterze, lecz na Instagramie. Przodują młodzi blogerzy i vlogerzy. Post youtubera Patryka Woźniaka o tablecie kupionym w Carrefourze zyskał blisko 25 tysięcy polubień.
Sama marka Carrefour również prowadzi aktywne działania na Instagramie. Dużą popularnością cieszą się m.in. filmy z przepisami kulinarnymi, w których wykorzystywane są markowe produkty.

W zestawieniu interakcji w czasie w kategorii Foto (obejmującej m.in. Instagrama i fotoblogi) Carrefour wyraźnie dominuje w okresie 22 – 28 sierpnia, czyli tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego: wtedy, kiedy młodzież i rodzice gorączkowo uzupełniają szkolne wyprawki.

W III kwartale 2016 najwięcej przychylnych wpisów, artykułów i komentarzy pojawiło się na temat sklepów Carrefour oraz Intermarche.

Co ciekawe poza informacjami o promocjach i okazjach zakupowych, internauci chętnie dzielili się opiniami na temat… pracowników danej sieci. Chodzi tu m.in. o facebookowe strony typu „spotted”. „Chciałbym serdecznie pozdrowić Pana z Intermarche siedzącego dziś na kasie za miłą i przyjemną obsługę. Oraz za czytanie przez mikrofon aż ciarki przechodzą za miły i spokojny głos. Serdecznie Pana Pozdrawiam” – pisze internautka z Radomska.

Biedronka ponownie zaskarbiła sobie sympatię młodzieży wprowadzając do wrześniowej oferty płyty znanych wokalistów i zespołów w korzystnych cenach: „moje szczęście do kupowania płyt w biedronce - zawsze są akurat te, które chcę kupić” – cieszy się internautka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.