24.04.2020/23:08

Biedronka, Lidl, Kaufland - w tych sieciach handlowych Polacy robią najczęściej zakupy

Według corocznego raport Mojej Gazetki na temat preferencji zakupowych Polaków za 2019 r. nasi rodacy deklarują, że najczęściej odwiedzają takie sklepy spożywcze jak Biedronka, Lidl i Kaufland. A które sklepy cieszą się największą popularnością wśród badanych w takich kategoriach jak: dom i ogród, drogerie, meble, moda i tekstylia oraz elektronika?

Walkę o pierwsze miejsce w kategorii sklepów spożywczych zwyciężyła Biedronka — zakupy w portugalskiej sieci robi aż 95,4 proc. ankietowanych. Zaraz za nią plasuje się Lidl, z którego oferty korzysta 82,7 proc. badanych. Ostatnie miejsce zajmuje Kaufland, w którym zaopatruje się 50,3 proc. Dalej w zestawieniu znajdziemy m.in. Auchan, Carrefour, Żabkę i Netto.

W tym miejscu warto wspomnieć, że mimo przewagi Biedronki w odsetku klientów, to właśnie Lidl może pochwalić się szybciej rosnącym zainteresowaniem użytkowników. W przypadku Biedronki w ciągu roku zainteresowanie gazetkami w naszej aplikacji wzrosło jedynie o 8 proc., kiedy w przypadku Lidla — o 20 proc. Jeszcze większy skok odnotowały Aldi (aż o 182 proc. większe zainteresowanie gazetkami) oraz Lewiatan (o 40 proc. większe zainteresowanie).

W kategorii Dom i ogród rywalizacja była bardzo wyrównana. Badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2 proc.), Leroy Merlin (52,6 proc.) oraz Jysk (51,8 proc.). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula. Mimo że Polacy wciąż najchętniej wybierają Castoramę, zainteresowanie jej ofertą spadło w zeszłym roku o 22 proc. Wzrosło za to zainteresowanie gazetkami Obi — o 12 proc.

W badaniu zapytano także o ulubione sieci drogerii. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się Rossmann — robi w nim zakupy aż 94,1 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe z wynikiem 43,3 proc., a na trzecim Natura, w której kosmetyczne zakupy robi 30,4 proc. badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.

Dla niektórych będzie niespodzianką, że osiągający tak wysokie wyniki Rossmann mierzy się jednocześnie ze spadkiem zainteresowania gazetkami — i to aż o 22 proc. Czy ma na to wpływ ich własna aplikacja? To możliwe, jednak nie możemy udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Zauważalny jest też wzrost zainteresowania gazetkami Hebe — o 19 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Badani mają wyraźne upodobania również w kategorii Meble. 64,2 proc. kupuje je w sklepach IKEA, 44,5 proc. w Black Red White, a 39,9 proc. w sieci Agata. Agata z 3. miejsca może jednak dostać się wyżej, bo zainteresowanie jej ofertą urosło aż o 42 proc. Poza podium znalazły się takie marki, jak Bodzio i Abra.

W kategorii moda i tekstylia bezdyskusyjnie zwyciężyło Pepco — zakupy w sklepach tej sieci deklaruje 90,6 proc. respondentów. 48,4 proc. robi zakupy tekstylne w KIK, a 27,9 proc. w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.