18.01.2021/10:09

Biedronka ma już 3750 kas samoobsługowych w ponad 1100 sklepach

Biedronka w minionym roku zainstalowała ok. 2,5 tys. kas samoobsługowych w 750 sklepach. Dzięki temu na koniec 2020 r. dyskontowa sieć dysponowała ok. 3750 tego typu urządzeniami w ponad 1,1 tys. placówkach handlowych - wynika z danych opublikowanych przez "Rzeczpospolitą".

To znaczne przyspieszenie tempa instalacji kas samoobsługowych względem 2019 r., kiedy sieć umieściła ponad 1100 urządzeń w ponad 320 sklepach.

O ambitnych planach Biedronki informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi, w marcu 2020 r. Napisaliśmy wówczas, że sieć planuje na koniec roku posiadać do końca grudnia kasy samoobsługowe w ok. 1150 sklepach. Jak się później okazało, plan ten praktycznie udało się zrealizować.

 
 
 
 
 
 

Zainstalowanie kas samoobsługowych w ponad 1100 sklepach oznacza, że Biedronka dysponuje urządzeniami w co trzeciej lokalizacji. Jak wynika z komunikatu Jeronimo Martins z minionego tygodnia, dyskonter zakończył 2020 r. z liczbą 3115 sklepów. W minionym roku sieci udało się otworzyć 129 sklepów (113 w ujęciu netto, czyli po uwzględnieniu zamknięć), jak również wyremontować 267 placówek.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", główny konkurent Biedronki, czyli Lidl, posiada kasy samoobsługowe już w ponad 300 sklepach, a w lutym zainstaluje 2000. takie urządzenie. Z kolei w sieci Carrefour klienci mogą skorzystać z kas samoobsługowych w prawie 140 sklepach, w tym - co ciekawe - 20 placówkach franczyzowych Carrefour Express. W tym roku Carrefour zamierza zainstalować kasy samoobsługowe w kolejnych 30 sklepach.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Klient Lidla 18.01.2021

    Lidl nr 1192: kolejki do kas to norma. Kas samoobsługowych jak nie było, tak nie ma. Lidl zniechęca do szybkich zakupów, bo ja mam czekać w ogonku z kilkoma rzeczami, to aż żałuję że tam wszedłem. Kasy samoobsługowe powinny być dla klientów z małymi zakupami.

  • Lui 18.01.2021

    Może kiedyś zaczną na nich obsługiwać. Jak na razie Biedronka skutecznie zniechęca z korzystania z kas samoobsługowych. Klient na takiej kasie jest ostatnim ogniwem na liście zadań tuż za rozmowami o wpływie przypływów Bałtyku na wpływ sprzedaży papieru toaletowego w Biedronce. Dramat, standard obsługi na przestrzeni kilku lat w biedronce mieści się właśnie w tym słowie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także