05.05.2014/09:51

Biedronka ma już 67 proc. udziałów w obrotach JM

W minionym roku wskaźnik ten wynosił 66,5 proc. Imponujący jest też rachunek przepływów pieniężnych, tzw. cash flow, który sięgnął w pierwszym kwartale br. poziomu 80 proc. całej grupy.

Jak poinformowała Rita Fragoso, rzeczniczka prasowa portugalskiego detalisty, od stycznia do marca br. obroty w sklepach lidera polskiego handlu zwiększyły się o 6,6 proc. w ujęciu złotówkowym oraz o 5,9 proc. w euro. – W pierwszym kwartale br. sklepy Biedronki sprzedały łącznie produkty o wartości 108 mln euro. Pomimo zwiększenia liczby klientów w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 1,5 proc. sprzedaż zmalała jednak o 2,7 proc. Wpływ na gorszy wynik sieci miała późniejsza w tym roku Wielkanoc – wyjaśniła Rita Fragoso. Z informacji przekazanych przez grupę JM wynika, że zysk Ebitda wygenerowany przez Biedronkę w I kwartale br. sięgnął 126 mln euro, czyli o 6,5 proc. mniej wobec okresu styczeń-marzec 2013 r. Władze detalisty tłumaczą gorszy wynik jej polskich dyskontów m.in. wyhamowaniem wzrostu sprzedaży i większym skoncentrowaniem się firmy na polityce cenowej. Tymczasem skonsolidowane obroty całej grupy JM przekroczyły po pierwszych trzech miesiącach br. 2,9 mld euro, co oznacza, że były większe o 5,6 proc. wobec tego samego okresu w ub.r. Biedronka i portugalska sieć supermarketów Pingo Doce były wspólnie odpowiedzialne za 92,5 proc. skonsolidowanej sprzedaży detalisty. W pierwszym kwartale br. JM uruchomił w Polsce 19 nowych dyskontów Biedronka, a także zmodernizował 21 placówek tej sieci. Pod koniec marca liczyła ona już 2405 obiektów handlowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.