14.05.2020/08:23

Biedronka nie chce rozmawiać o kolportażu gazet lokalnych w swoich sklepach 

Właściciel Biedronki, spółka Jeronimo Martins Polska nie podejmuje rozmów z wydawcami gazet lokalnych i regionalnych w sprawie kolportażu ich prasy. Członkowie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych po deklaracji sieci o otwarciu się na małych przedsiębiorców chcieli rozpocząć sprzedaż swojej prasy w dyskontach. 

– My, wydawcy gazet lokalnych ze zdumieniem przyjęliśmy odmowę kolportażu przez firmę Jeronimo Martins prasy lokalnej w sieci Biedronka. Uważamy, że jest to sprzeczne z deklaracją, iż Biedronka wspiera małą przedsiębiorczość – piszą w swoim oświadczeniu przedstawiciele SGL. 

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych podaje, że po tym jak sieć Biedronka ogłosiła otwarcie na małych przedsiębiorców w związku z epidemią koronawirusa, wydawcy gazet lokalnych złożyli swoje oferty.

– Żaden z nich nie otrzymał odpowiedzi na swoją propozycję. W związku z tym uważamy, że deklaracja sieci Biedronka, że chce ona wspierać polską drobną przedsiębiorczość jest niezgodna z faktem, jakim jest odmowa sprzedaży gazet lokalnych, a nawet podjęcia rozmów na ten temat – podaje Stowarzyszenie.

Lokalni wydawcy prasy od wielu lat starają się, by prasa ta znalazła się na półkach sieci Biedronka. Stowarzyszenie Gazet Lokalnych podaje, że markety sieci powstają już nie tylko w miastach, ale jest ich coraz więcej w mniejszych miejscowościach. - Wypierają małe sklepy, wiele z nich jest zamykanych, inne ograniczają działalność. A to właśnie te punkty handlowe są podstawą kolportażu gazet lokalnych w środowisku wiejskim, ale też na miejskich osiedlach. Likwidacja takich sklepów sprawia, że kurczy się sieć dystrybucji gazet. Dlatego staraliśmy się i staramy o to, by gazety lokalne znalazły się w sprzedaży w sieci Biedronka. Spotykamy się nie tyle z odmową, co brakiem chęci przeprowadzenia jakichkolwiek rozmów na ten temat ze strony firmy Jeronimo Martins – argumentuje stowarzyszenie.

Redakcja portalu wirtualnemedia.pl poprosiła biuro prasowe Jeronimo Martins Polska o komentarz w tej sprawie. Właściciel Biedronki również nie odpowiedział na pytania dotyczące faktycznego stanu rzeczy w sprawie współpracy z lokalnymi wydawcami, a także szans na podjęcie takiej współpracy.

15 maja spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka przesłała komentarz Arkadiusza Mierzwy, dyrektora ds. komunikacji w sieci Biedronka dotyczący rozmów z lokalnymi wydawcami prasy. - "Ze zdziwieniem przyjęliśmy informację o rzekomej odmowie kolportażu prasy lokalnej. W rzeczywistości stosowne analizy tych zgłoszeń wciąż trwają, a w pierwszej kolejności rozpatrujemy zgłoszenia producentów żywności, dla których program wspierania małych producentów jest de facto przeznaczony. Na marginesie warto zauważyć, że sieć Biedronka od kilku lat w większości swoich sklepów w Polsce sprzedaje wybrane wspólnie z dystrybutorem prasy tytuły gazet" - napisał Arkadiusz Mierzwa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.