06.11.2018/13:20

Biedronka po raz szósty z rzędu najpopularniejsza w mediach

Biedronka po raz kolejny została liderem prestiżowego rankingu najpopularniejszych marek w mediach. Sieć sklepów wygrała w kategorii „Markety Spożywcze”. W tym roku dziennikarze i użytkownicy mediów społecznościowych napisali o Biedronce prawie 470 tys. razy. Informacje o niej dotarły do ponad 800 mln odbiorców – to dwukrotnie więcej, niż w zeszłym roku i niemal dwukrotnie więcej, niż w przypadku konkurencji.

Top Marka organizowana była przez magazyn „Press” i firmę Press-Service Monitoring Mediów po raz jedenasty. O miejscu w rankingu decydowała tzw. siła marki. Ten wskaźnik to wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących o liczbie kontaktów odbiorców z marką i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

W przypadku Biedronki siła marki wyniosła 1 882 296 i był to najlepszy wynik w kategorii „Markety Spożywcze”. O sieci sklepów Biedronka, w badanym okresie od lipca 2017 r. do czerwca 2018 r. przeczytało ponad 800 mln czytelników. Biedronka zdeklasowała w ten sposób konkurencję – informacje o sieci Lidl dotarły do nieco ponad 400 mln osób, podobny wynik odnotowało Tesco. Łącznie, o Biedronce pojawiło się 468 833 publikacji. Dla porównania: o sieci Tesco pisano 370 129 razy, o Lidlu: 246 603 razy.

– Zwycięstwo po raz szósty z kolei to dla nas powód do dumy, warto bowiem zauważyć, że nie udało się to nigdy żadnej marce – mówi Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A. – Jest to też dowód na to, że przyjęta przez naszą firmę strategia komunikacji przynosi efekty: nasza marka jest rozpoznawalna, a z przekazem dotarliśmy do prawie dwukrotnie większej liczby osób, niż konkurenci z drugiego i trzeciego miejsca.

Dziennikarze i internauci najczęściej pisali o Biedronce w kontekście akcji promocyjnej „Gang Świeżaków”, chętnie komentowano też przedłużenie umowy z PZPN na sponsorowanie reprezentacji Polski.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Grzes 13.11.2018

    Nie wiem o czym mowa ja na przykład się wstydze tego znaku i tych sklepów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.