29.10.2020/11:56

Biedronka ponownie zwiększa udziały w polskim rynku detalicznym

Na koniec II kw. 2020 r. udziały Biedronki w polskim rynku detalicznym sprzedaży żywności wzrosły do ponad 25 proc. III kw. br. przyniósł kolejne wzrosty.

Ana Luísa Virgínia, CFO w Grupie Jeronimo Martins poinformowała, że udziały Biedronki w polskim rynku detalicznej sprzedaży żywności wzrosły o 2 pp. Przypomnijmy, że w pierwszym półroczu 2020 r. detalista powiększył swoje udziały w polskim detalu spożywczym o 2 pp., w porównaniu z pierwszą połową 2019 roku.

Biedronce sprzyjała pandemia i idące za nią zmiany trendów zakupowych, które skłoniły konsumentów do kupowania w sklepach bliżej domu. W ciągu ostatnich miesięcy operator rosła dzięki otwarciom nowych placówek handlowych (w sieci przybyło 45 placówek netto) oraz wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach, jednocześnie udziały rynkowe tracili konkurenci, m.in. sieci hipermarketów. Jednocześnie firma prowadziła aktywną politykę promocyjną dostosowując ofertę i ceny do panujących na rynku warunków i potrzeb konsumentów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • klikacz 01.11.2020

    A Rząd czeka i udaje ,że nie widzi dominacji Biedry na polskim rynku. Jeszcze trochę i nas wykończy portugalczyk!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także