13.09.2016/23:33

Biedronka idzie pod prąd z kartą Moja Biedronka. Spada zainteresowanie programami lojalnościowymi

Coraz mniej Polaków deklaruje udział w programach lojalnościowych - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Jednak sieci handlowe takie jak Tesco, Carrefour, Auchan nadal próbują za ich pomocą przywiązać do siebie klientów.

Na rynek programów lojalnościowych wkroczyła właśnie sieć Biedronka, a przy skali tego operatora wiele może się na tym rynku wydarzyć. To także wyzwanie rzucone sieci Tesco, której program Clubcard jest jednym z najbardziej popularnych na rynku.

Według badań ARC Rynek i Opinia konsumenci coraz częściej mają poczucie nieopłacalności zbierania punktów oraz związany z tym brak widocznych korzyści z przynależności do programu.

- Systematycznie ubywa osób, które uczestniczą w programach lojalnościowych, jednak warto zauważyć, że ci, którzy zostają, w dużej części przyznają, że programy lojalnościowe mają wpływ na ich zachowania zakupowe. Oznacza to, że mimo spadku zainteresowania, na pewno nie jest to koniec programów lojalnościowych – mówi Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

I dodaje: - Uruchomienie programu budującego lojalność to często naturalny etap rozwoju każdej firmy. Z kolei firmy, które już posiadają program, realizują działania mające na celu zwiększenie jego efektywności. Po wielu latach funkcjonowania programów, można powiedzieć, że istniejąca formuła się wyczerpuje i traci na atrakcyjności, dlatego organizatorzy programów stoją przed pytaniem: co dalej? Aby zdobyć i utrzymać lojalność konieczne będzie zaproponowanie nowego modelu budowania relacji z klientami – podsumowuje ekspert.

W programach lojalnościowych uczestniczy 41% Polaków. W porównaniu do wyników poprzedniej edycji badania widoczny jest spadek odsetka uczestników - o 6 punktów procentowych.

Uczestnictwo w programach lojalnościowych

Najpopularniejszymi programami lojalnościowymi są: Tesco Clubcard, Payback oraz Orlen-Vitay. Wśród tych cieszących się największą popularnością nieznaczne wzrosty odnotowały programy: Orlen Vitay, Hebe, czy Orsay Club.

Najpopularniejsze programy lojalnościowe (TOP 8)

W porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe - aż 66% badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do robienia zakupów lub robienia większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera (w 2014 roku było to 58%, a w 2015 - 54%).

Wpływ uczestnictwa w programie lojalnościowym na zachowania zakupowe

Aktywność uczestników programów lojalnościowych

Zdecydowanie największymi zaletami uczestniczenia w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług.

Kliknij i przeczytaj także:
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • hahaaha 14.09.2016

    Miolech racja ,wykonca Angoli ,a potem portugolcow wykonco germance i bedem kolonia westPolandek

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.