16.06.2020/16:04

Biedronka uruchamia pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych

W ramach pilotażu, od 16 czerwca w wybranych sklepach sieci Biedronka dostępne są lokalne periodyki: Tygodnik Podhalański, Tygodnik Siedlecki, Tygodnik Zamojski oraz Nowiny Raciborskie.

W ramach pilotażu blisko 160 sklepów sieci Biedronka w 75 miejscowościach w Polsce będzie sprzedawać jeden z czterech tygodników lokalnych. Jak informuje detalista, tytuły zostały wybrane do testu po konsultacji ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych, które zrzesza największe lokalne wydawnictwa prasowe w Polsce.

– Cieszę się, że udało nam się spotkać i porozumieć z Biedronką, która była otwarta na rozmowy w sprawie dostępności gazet lokalnych. To ważny krok ze strony tej sieci handlowej. Nasi czytelnicy na pewno to zauważą i będą szukać w jej sklepach swoich ulubionych tytułów lokalnych – mówi Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

– Biedronka oferuje klientom przede wszystkim to, czego poszukują najbardziej, najważniejszych artykułów pierwszej potrzeby – przede wszystkim żywności. Chcemy sprawdzić, czy oferta prasy lokalnej jest dla naszych klientów atrakcyjna – a nie ma do tego lepszej metody niż test sprzedaży. Teraz wszystko znajduje się w rękach klientów, czytelników – wyjaśnia Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Projekt rodził się nie bez przeszkód. Przypomnijmy: portal wiadomoscihandlowe.pl relacjonował w połowie maja, że kilka tygodni wcześniej Biedronka zakomunikowała gotowość rozszerzenia współpracy z lokalnymi firmami, w ramach programu pomocy małym przedsiębiorstwom. Do sieci zgłosili się wówczas poszczególni członkowie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych z wnioskiem o dystrybuowanie ich prasy. Nie dostali odpowiedzi, więc skierowali ponownie, tym razem już wspólnie, pismo do dyskontera w tej sprawie.

Wydawcy nie kryli zaskoczenia brakiem reakcji ze strony detalisty, jednak dyrektor ds. komunikacji w Biedronce Arkadiusz Mierzwa uspokajał ich, że nie oznacza to odmowy – po prostu cały czas trwają analizy wniosków poszczególnych wydawców. Dodał jednak, że program pomocy w pierwszej kolejności przeznaczony jest dla producentów żywności, a sieć i tak dystrybuuje już część gazet.

Wydawcy odpowiedzieli wówczas, że z pewnością nie są to gazety wydawców skupionych w SGL oraz stwierdzili, że po raz kolejny są zbywani przez dyskontera informacją o trwających analizach. Jak się dzisiaj okazuje, ich cierpliwość jednak opłaciła się.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.