02.11.2016/03:18

Biedronka uruchomi w Polsce 100 sklepów w 2016 r.

Przez ostatnie dwa lata operator otwiera ok. 100 sklepów rocznie. W 2017 r. maiła ruszyć podobna liczba sklepów, jednak uruchomienie inwestycji w logistykę może sygnalizować, że firma chce przyspieszyć z ekspansją. Spółka nadal będzie musiała rozwijać sieć sklepów bardzo uważnie ze względu na potencjalną kanibalizację i możliwość otwierania placówek w nietrafionych lokalizacjach.

Jak już informowały wiadomoscihandlowe.pl w 2016 roku Grupa Jeronimo Martins planowała zainwestować 550-650 mln euro, z czego na Biedronkę miało zostać przeznaczone 45 proc. tej kwoty. Fundusze zostaną przeznaczone na modernizację sklepów, poprawę oferty, a także rozwój sieci sklepów.

Przypomnijmy, że w 2016 r. Biedronka planowała otwarcie 100 nowych placówek handlowych (netto ok. 80). Podobną liczbę sklepów firma może otworzyć w roku 2017.

Prawie dwa lata temu władze firmy szacowały, że na polskim rynku jest miejsce na dodatkowe 400-500 sklepów Biedronka w obecnym formacie. Firma chciała także rozwijać mniejsze miejskie placówki convenience. To właśnie największe aglomeracje miejskie miały być celem najbardziej intensywnej ekspansji sieci w Polsce.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku Biedronka otworzyła 50 sklepów, a zamknęła 17. Na koniec września sieć liczyła 2700 sklepów.  sieć kontynuowała program modernizacji sklepów i w ciągu trzech ostatnich kwartałów przeprowadziła remodeling placówek w 145 lokalizacjach.

Warto przypomnieć, że dystrybutor wznawia inwestycje w logistykę. Ruszyły właśnie prace budowlane nad nowym centrum dystrybucyjnym sieci Biedronka. Magazyn powstanie w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Metalowców. Obiekt powinien ruszyć w 2017 r.

Pierwotnie firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka zapowiadał budowę centrum w Gorzowie Wielkopolskim (woj. lubuskie) na rok 2014. Jednak realizacja inwestycji opóźniła się o dwa lata.

Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl przesunięcie budowy magazynu wynikało, m.in. ze zmiany strategii rozwoju sieci Biedronka w Polsce i ograniczenia tempa rozwoju sieci sklepów z ok. 300 do 100 placówek rocznie. W ciągu ostatnich dwóch lat firma skupiła się na modernizacji posiadanego portfolio sklepów oraz rozwoju asortymentu.

Prace nad nowym magazynem, to także sygnał dla rynku, że Biedronka może ponownie przyspieszyć ekspansję sieci.

Każdy z 15 magazynów Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ok. 200 osób i obsługuje od 150 do ponad 250 sklepów.

Nakłady inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins wyniosły w ciągu dziewięciu miesięcy br. 295,1 mln euro, z czego wydatki na Biedronkę wyniosły 126 mln euro, czyli około 43 proc. 

Na poziomie Grupy, nakłady inwestycyjne nie powinny w br. przekroczyć 550 mln euro.

Przypomnijmy, że Biedronka zanotowała dobre wyniki za trzy kwartały 2016 r. Sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wzrosła o 9,9 proc. (w walucie lokalnej), w tym w ostatnim kwartale o imponujące 10,2 proc. O 8,7 proc. (8.5 proc. w III kw. br.) urosła sprzedaż like-for-like (LFL).

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • nn 02.11.2016

    Polski już nie ma pogódzcie się z tym. papa

  • ..I.. 01.11.2016

    350 000 sklepow wiec jeszcze ze 100- 150 000 wypadnie z rynku... I milion niewykwalifikowanych pracownikow zasili... posredniaki bo raczej nie biedronki

  • Gratulacje Polsko 31.10.2016

    Inwazja stonek trwa.

  • ERA 31.10.2016

    Natomiast Januszom biznesu w małych sklepikach zostanie sprzedawanie tatry z regulowaną przez browar marżą handlową (zapas numeryczny)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.