08.05.2020/00:10

Biedronka z mocnym wzrostem przychodów napędzanych przez inflację i COVID-19

Analitycy Domu Maklerskiego MBanku oczekują, że w I kw. 2020 r. przychody sieci Biedronka wzrosną do ponad 3,2 mld euro, czyli o 10,7 proc. W przypadku całej grupy Jeronimo Martins przekroczą 4,7 mld euro.

Według ekspertów DM MBanku efektywność sprzedaży w sieci Biedronka powinna być wspierana przez przyśpieszenie dynamiki inflacji, utrzymujące się wysokie wydatki na konsumpcję, efekt bazy i zwiększone zakupy w związku z Covid-19. Oczekują także wzrostu w I kw. 2020 r. sprzedaży na mkw. w sklepach sieci Biedronka o 5,5 proc. r/r w w polskich złotych i 5,1 proc. w euro, 1,4 proc. r/r w sieci Pingo Doce oraz spadku o 0,5 proc. r/r w przypadku sieci hurtowni Recheio. Eksperci spodziewają się, że utrzymanie aktywności promocyjnej w Polsce i Kolumbii przełoży się na spadek w I kw. 2020 r. marży brutto na sprzedaży o 0,1 p.p. do 21,73 proc. w I kw. 2020 r.

Zdaniem analityków DM MBanku oceniają, że efekt niskiej bazy oraz przyśpieszenie inflacji w Polsce powinny wspierać dynamikę przychodów r/r. Jednocześnie oczekują presji na marżę EBITDA ze względu na wzrost kosztów operacyjnych w sieci Biedronka. Restrykcje związane z Covid-19 powinny mieć negatywny wpływ na działalności Hebe oraz hurtowni Recheio, które mają wysoki udział dostaw do firm z branży HoReCa.

Jednocześnie zwracają uwagę, że od II kw. 2020 r. dynamika sprzedaży LfL w sieci Biedronka powinna być istotnie niższa ze względu na negatywny efekt bazy, który powinien utrzymać się do I kw. 2021 r. Dodatkowo sygnalizują, że na sprzedaż porównywalną może wpływać mniejszy popyt w trakcie Świąt Wielkanocnych r/r.

Spółka Jeronimo Martins Polska zarządza obecnie siecią ponad 3000 sklepów Biedronka, które są zlokalizowane w ponad 1100 miejscowościach w całej Polsce.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Wysoki koszt niskich cen. 08.05.2020

    Zawsze niskie ceny? Może napiszmy wprost: oddani strategii budowania udziałów w rynku poprzez dumping cenowy i predatory procing? Bliżej prawdy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.