07.10.2020/15:36

Big Mac jest z Polski. McDonald’s podsumowuje swój wpływ na gospodarkę

McDonald’s we współpracy z KPMG przygotował drugą już edycję Raportu Wpływu. - Ponad 4,1 mld zł wartości dodanej, około 40 tys. miejsc pracy wygenerowanych bezpośrednio i pośrednio, ponad 1,8 mld zł wypłaconych wynagrodzeń - tak spółka przedstawia w liczbach wpływ na polską gospodarkę, jaki wygenerowała wraz z licencjobiorcami i dostawcami w 2019 roku.

W 2019 roku 87 proc. restauracji McDonald’s prowadzili licencjobiorcy – polscy przedsiębiorcy zaangażowani w życie lokalnych społeczności. Obecnie na jednego przedsiębiorcę przypada średnio 5,5 lokali.

„Co warte podkreślenia, aż 1/3 organizacji franczyzowych prowadzona jest przez kobiety. To właśnie franczyzobiorcy nadają McDonald’s lokalną perspektywę. Są oni ważnymi uczestnikami gospodarki, wpływają na zatrudnienie w regionach i wspierają lokalne społeczności” – podaje firma.

Kolejnymi danymi, którymi chce pochwalić się McDonald’s, jest liczba rodzimych przedsiębiorstw współpracujących ze spółką. Dostawcy towarów i usług dla sieci to 47 polskich przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej, a także transportowej, logistycznej, budowlanej czy szeroko pojętych usług.

Tylko w 2019 roku McDonald’s dokonał zakupów w sektorze spożywczym za ponad 480 mln zł. Z Polski pochodzą między innymi ziemniaki na frytki, których uprawa zajmuje ponad 6,5 tys. hektarów czy też wołowina do burgerów, którą do dostawcy – OSI Food Solution, dostarcza ponad 78 tys. gospodarstw rolnych. Na tej podstawie sieć restauracji fastfood stwierdza, że Big Mac jest z Polski.

Producenci żywności nie tylko zaopatrują restauracje w kraju, ale także eksportują swoje wyroby do McDonald’s zagranicą, m.in. do Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii, krajów bałtyckich czy Słowacji.

- Gdy niemal 30 lat temu otwieraliśmy pierwszą restaurację McDonald’s w Polsce, była ona symbolem czegoś obcego, globalnego. Od pierwszego dnia pracowaliśmy, aby stać się częścią polskiej gospodarki i życia lokalnych społeczności, harmonijnie łącząc siłę globalnej marki z lokalną działalnością. Udało się. Jesteśmy blisko 27 tysięcy naszych pracowników, 300 mln gości, którzy odwiedzili nasze restauracje w ubiegłym roku. Jesteśmy także blisko naszych partnerów biznesowych – 74 franczyzobiorców i 47 polskich dostawców  – przekonuje Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s w Polsce.

W restauracjach McDonald’s zatrudnionych jest 27 tysięcy osób. Są wśród nich obcokrajowcy, osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy czy też studenci. Firma, wspólnie z dostawcami, tworzy ponad 40 tys. miejsc pracy i wypłaca 1,8 mld zł wynagrodzeń rocznie. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także