14.12.2018/14:43

Blikiem także zbliżeniowo. Polski Standard Płatności ogłasza strategiczny alians z Mastercard

Mastercard i Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych Blik, ogłosiły strategiczną współpracę. Jej efektem ma być m.in. możliwość płacenia Blikiem zbliżeniowo.

Jak podano na konferencji prasowej, sojusz będzie możliwy dzięki wejściu Mastercarda kapitałowo do PSP. Szczegółów tego ruchu jednak nie zdradzono.

Mastercard i PSP umożliwią użytkownikom Blika korzystanie z technologii zbliżeniowej we wszystkich punktach sprzedaży na świecie, akceptujących zbliżeniowe płatności Mastercard. Będzie to możliwe poprzez wykorzystanie usługi tokenizacyjnej Mastercard Digital Enablement Services (MDES).

Dodatkowo, Mastercard i PSP zapewnią użytkownikom Blika realizację płatności w zagranicznym e-commerce, z wykorzystaniem opublikowanego niedawno przez organizację EMVCo standardu Secure Remote Commerce (SRC), jak tylko rozwiązanie będzie dostępne na rynku. Dzięki temu, użytkownicy będą mogli płacić Blikiem za zakupy online w zagranicznych e-sklepach.

Mastercard i Polski Standard Płatności będą również współpracować przy ekspansji Blika na nowe rynki, poza granicami Polski, poprzez pozyskiwanie klientów w innych krajach.

– Nawiązanie strategicznego sojuszu z Mastercard to kluczowy moment rozwoju polskiego systemu płatności mobilnych Blik. Użytkownicy Blika będą mogli wkrótce płacić zbliżeniowo, nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. To także początek drogi do oferowania płatności Blikiem użytkownikom mobilnych aplikacji bankowych na całym świecie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

– W Mastercard bardzo cieszymy z tej współpracy i jesteśmy zmotywowani, aby zaoferować użytkownikom Blika nowe funkcje, oparte o nasze innowacyjne i gwarantujące bezpieczeństwo technologie oraz globalny zasięg. Głównym celem naszego partnerstwa z PSP jest zaoferowanie nowych możliwości polskim konsumentom w czasie zakupów zarówno w kraju, jak i za granicą – komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.