24.07.2018/09:40

Brak rąk do pracy może poważnie zagrozić polskiej gospodarce [ANALIZA]

.

Praca domowa do odrobienia

Bez wątpienia sporo też jest do nadrobienia u samych pracodawców. Nie wszyscy menedżerowie rozumieją tę zmianę i nie potrafią się jeszcze do niej dostosować. Wyniki badania Deloitte Millennial Survey wskazują, że młodzi na rynku pracy są bardziej świadomi tych zmian. Nie chcą się wiązać sztywno z pracodawcą i szukają takiego miejsca pracy, które będzie im odpowiadało. Choć wynagrodzenie nadal pozostaje kluczowym kryterium wyboru pracodawcy (81 proc. respondentów w Polsce), to warto zauważyć, że na drugim miejscu jest kultura organizacyjna (56 proc. respondentów w Polsce).

Dwóch na trzech respondentów, którzy ocenili swoje miejsce pracy, jako sprzyjające różnorodności, deklaruje, że są gotowi pozostać ponad 5 lat w obecnym miejscu. Dla porównania, taką samą chęć wyraził tylko jeden na trzech milenialsów, którzy postrzegali swojego pracodawcę, jako niedbającego o różnorodność. Biorąc pod uwagę ograniczoną podaż pracy, warto zatem lepiej poznać swoich potencjalnych pracowników i próbować stwarzać im warunki dla nich korzystne. Może to wpłynąć na powodzenie planów rozwojowych firmy, a w dalszym czasie na przyczynianie się do wzrostu PKB, mimo ogromnych wyzwań demograficznych, których jesteśmy świadkami.

– Sytuacja na rynku pracy dla wielu pracodawców stanowi coraz większe wyzwanie. Zmiany w demografii i oczekiwaniach kandydatów wymuszają zwiększenie elastyczności i przemodelowanie naszego podejścia do rekrutacji i budowania zaangażowania, pracę nad ofertą dla pracowników i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań wspierających funkcjonowanie biznesu. Przykładowo, więcej uwagi poświęca się aktywizowaniu osób dojrzałych czy z niepełnosprawnościami. Sami w ostatnim czasie znacząco rozszerzyliśmy naszą grupę docelową i widzimy pozytywne efekty w naszych restauracjach. Mamy bardziej zróżnicowane zespoły, dużo korzystamy z doświadczenia i spokoju starszych pracowników. Przyglądamy się też trendom i automatyzujemy część operacji (doskonałym przykładem są kioski samoobsługowe). Z drugiej strony, tworzymy nowe stanowiska, które dają naszym pracownikom większy wpływ na jakość obsługi gości. Przykładem jest stanowisko Lidera Gościnności, które pozwala nam lepiej dbać o doświadczenia gości. Takie projekty postrzegam, jako kluczowe dla HR-u w przyszłości – odpowiadają na rynkowe wyzwania, ale i wnoszą realną wartość do strategii biznesowej – mówi Renata Prys, Dyrektor HR McDonald’s Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.