24.07.2018/14:08

Caffè Vergnano uruchamia w Polsce pilotażowy projekt nowego konceptu

W Krakowie zainaugurowano właśnie działalność nowego kawiarnianego projektu: 1882 Street Coffee. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie Caffè Vergnano w Polsce i na świecie, będące połączeniem kawiarni i mody na street food. Pilotażowy projekt dostępny będzie również w modelu franczyzowym.

Caffè Vergnano 1882 jest najstarszą palarnią kawy we Włoszech, od czterech pokoleń rozwijaną przez rodzinę Vergnano. Zaczynała ona od niewielkiego sklepiku, otworzonego w 1882 roku w pobliżu Turynu, później przyszedł czas na zakup plantacji kawy w Kenii w 1930 roku i dalszy rozwój. Obecnie w skład Caffè Vergnano wchodzi 70 kawiarni w 19 krajach, 13,5 tys. m kw. fabryki, 18 zautomatyzowanych linii produkcyjnych i szóste miejsce w udziale we włoskim rynku detalicznym.

Kawa Vergnano eksportowana jest do 80 krajów, a kawiarnie Caffè Vergnano otwarto w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, od Singapuru i Londynu, poprzez Dubaj, aż po Boston. Teraz przyszedł czas na Polskę.

Czym jest koncept 1882 Street Coffee?

1882 Street Coffee, to pierwszy w Polsce i na świecie projekt firmy Caffè Vergnano typu „container”. Jak informują przedstawiciele firmy, w punkcie kawiarnianym, zlokalizowanym w jednym z popularnych krakowskich food parków, połączono idee z pozoru bardzo odległe: wieloletnią tradycję i wysoką jakość najstarszej włoskiej kawy z nowoczesną i popularną w Polsce filozofią street food. Mobilny kontener kawowy, wyposażony w odpowiednią aparaturę do przyrządzania klasycznego włoskiego espresso, aromatycznego americano czy lekkiego latte. Wzorem innych, zbudowanych w tradycyjnym modelu kawiarni Caffe Vergnano rozsianych po świecie, również przy tym nowatorskim koncepcie nie zapomniano o lokalnych akcentach – poza kawą można zamówić chociażby kultowy krakowski obwarzanek ze świeżymi dodatkami.

Rodzina Vergnano ma w planach udostępnianie nowego konceptu w ofercie franczyzowej. Firma oferuje potencjalnym franczyzobiorcom w pełni funkcjonalne wyposażenie kawiarni, elastyczne, poprzez swoją modułowość i mobilność, zbudowane wokół rodzinnego brandu. Zasada finansowania polega na zastąpieniu opłaty licencyjnej kaucją, która jest wpłacana na 36-miesięczny okres trwania umowy. 1/3 kaucji zwracana jest franczyzobiorcy co roku. Za dzierżawę w pełni wyposażonego punktu wprowadzona została miesięczna opłata, stała i niezależna od obrotu i innych czynników.

- Staramy się, aby każdy nasz punkt pasował do społeczności lokalnej. Dlatego umowa franczyzowa przewiduje również możliwość wprowadzania przez franczyzobiorcę własnych produktów tak, aby poszczególne kawiarnie mogły lepiej wpisać się w lokalne potrzeby i tradycje miejsca  – mówi Carolina Vergnano, odpowiedzialna za rozwój sieci na świecie, i dodaje – Food trucki to format niezwykle w Polsce modny i popularny.  Mamy nadzieję, że dzięki udanemu pilotażowi w Krakowie projekt rozwinie się nie tylko na inne miasta w Polsce, ale również na skalę globalną. Zależy nam, aby filiżanka wysokiej jakości kawy przestała być luksusem, a stała się przyjemną codziennością.

Niewątpliwą zaletą pilotażowego konceptu 1882 Street Coffee jest minimalizacja ryzyka związanego ze złym oszacowaniem potencjału miejsca danej lokalizacji. Jeżeli nie uda się osiągnąć satysfakcjonującego poziomu rentowności, cała „inwestycja” jest w pełni mobilna i w dowolnej chwili bezproblemowo może być przetransportowana w inne miejsce – podkreśla Piotr Żurek, Espresso Service Polska, zaangażowany w rozwój nowego konceptu w Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.