26.10.2018/09:24

Carrefour Polska rozpoczyna współpracę z Costa Coffee [TYLKO U NAS]

Sieć Carrefour Polska podpisała umowę o współpracy z firmą Costa Coffee, operatorem sieci kawiarni i kawomatów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Na mocy porozumienia w sklepach francuskiej sieci w Polsce będą instalowane maszyny Costa Express, oferujące świeżą kawę.

Współpraca Carrefoura w Polsce i firmy Costa Coffee ruszyła zaledwie kilka tygodni temu, we wrześniu br. Na chwilę obecną kawomaty pod marką Costa Express, które dotychczas można było znaleźć m.in. na stacjach paliw, funkcjonują w pięciu sklepach detalisty. To placówki zlokalizowane w trzech miastach (w Warszawie, Gdańsku i Krakowie)

Partnerzy biznesowy planują dalszy rozwój projektu. Jak usłyszeliśmy od osób zaangażowanych w projekt, zainteresowanie automatami ze strony franczyzobiorców sieci Carrefour "jest ogromne". Nieoficjalnie słyszymy, że do lutego przyszłego roku kawomaty mogą zostać zainstalowane nawet w kilkudziesięciu sklepach sieci.

Automaty będą wprowadzane nie tylko do "pomarańczowych" sklepów convenience Carrefour Express, ale także "zielonych" sklepów osiedlowych. Pojawią się też w sklepach Carrefoura zlokalizowanych na stacjach paliw.

- Carrefour wdraża kolejne innowacje do swojej oferty franczyzowej, aby skuteczniej odpowiadać na potrzeby lokalnych klientów oraz zwiększać konkurencyjność sklepów franczyzowych - mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.  - Dzięki współpracy z Costa Coffee możemy wzbogacić naszą ofertę gastronomiczną o produkty znanej i rozpoznawalnej marki. Planujemy dalszy rozwój współpracy w tym roku i zainstalowanie kolejnych kawomatów w sklepach naszej sieci w całej Polsce - dodaje Florkiewicz.

Costa Coffee dostrzega duży potencjał wśród klientów sklepów detalicznych, jak również rosnącą potrzebę konsumpcji kawy on-the-go. Wspólnie z Carrefour, który jest silnym brandem  na polskim rynku, jesteśmy w stanie odpowiedzieć na trendy konsumenckie w ofercie premium segmentu sklepów detalicznych – mówi Tomasz Gruszczyński, dyrektor rozwoju Costa Express.

Carrefour przykłada dużą wagę do dostosowania formatu sklepu i jego oferty do potrzeb klientów, inwestując od 2015 roku w rozwój konceptu sklepów osiedlowych. Sklepy samoobsługowe wzbogacane są o świeżo wypiekane pieczywo, żywność bio, produkty bezglutenowe oraz szeroki asortyment dań gotowych, w tym jedzenia na wynos. Zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, sklepy Carrefour Express doskonale wpisują się w oczekiwania i szybkie tempo życia mieszkańców dużych miast.

Dotychczas Carrefour oferował franczyzobiorcom własny koncept kawowy. Wejście we współpracę z Costa Coffe przesuwa tę usługę na wyższy poziom. Rozpoznawalna marka kawiarniana będzie w stanie ściągnąć dodatkowych klientów i zaoferować wysoką jakość produktu. Co istotne, automaty Costa Express zajmują znacznie mniej miejsca w sklepach niż klasyczne kąciki kawowe. To niezwykle ważne w sklepach convenience, których powierzchnia sprzedaży z definicji jest niewielka, a każdy centymetr ekspozycji jest niezwykle ważny.

Maszyny Costa Express oferują kilka rodzajów kawy, m.in.: cappuccino, latte, czy tradycyjną americano.

Costa Coffee Polska zarządza obecnie siecią ok. 140 kawiarni, zlokalizowanych w 20 miastach Polski, oraz siecią ponad 370 kawomatów Costa Express działających m.in. na stacjach paliw Shell Polska, w sklepach sieci Piotr i Paweł, Spar Polska i Top Market.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.