23.12.2016/13:41

Carrefour rozwinie w Polsce sieć sklepów Bio?

Sieć Carrefour może w przyszłości rozwinąć swoje portfolio sklepów w Polsce o kolejne koncepty. Jednym z nich byłby Carrefour Bio - donosi "Puls Biznesu", powołując się na IGD.

IGD w swoim materiale na temat planowanych inwestycji w Polsce twierdzi, iż o możliwości wprowadzenia sklepów Carrefour Bio do Polski powiedział Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience Carrefour Polska. Przypomnijmy, że aktualnie w Europie Carrefour testuje tylko dwa rodzaje placówek, jakich nie można znaleźć w Polsce: Bio oraz Easy.

Sklepy z ekologiczną żywnością pod szyldem Carrefour Bio sieć testuje od marca 2013 roku we Francji. Powierzchnia sprzedaży sklepów Bio waha się między 200 a 300 mkw., a oferta obejmuje ponad 3700 SKU. Placówki wyróżniają drewniane elementy wystroju sali sprzedaży. Obudowana jasnym drewnem strefa kas ma wmontowany kosz na kierowane do recyklingu odpady w trzech kategoriach.

Typowe dla dużych sieci reklamówki z tworzywa sztucznego zostały zastąpione torbami z lnu i pochodzącego z makulatury papieru. Dodatkowo przy kasie klient może napić się kawy z ziaren pochodzących z certyfikowanych plantacji. Magazyn "Lineaires" pisał w kwietniu br., że sieć Carrefoura już jest liderem sprzedaży żywności organicznej we Francji. Szacuje się, że tylko w ub.r. sprzedała ponad 125 mln produktów.

Biuro prasowe Carrefoura poproszone przez "PB" o komentarz nt. ewentualnego wejścia sieci Carrefour Bio do Polski nie ujawniło żadnych szczegółów.

Drugi ze wspomnianych konceptów, Carrefour Easy, do Europy trafił w ostatnich tygodniach, o czym pisaliśmy już na portalu wiadomoscihandlowe.pl. Dawniej sieć rozwijana była w Chinach, a teraz trafiła do Belgii. Najbliższe plany zakładają rozbudowanie sieci Carrefour Easy w tym drugim kraju do 100 placówek. Sklepy Carrefour Easy pozycjonowane będą - pod względem asortymentu oraz wielkości placówek - pomiędzy konceptami Carrefour Express i Carrefour Market.

Aktualnie Carrefour posiada w Polsce ponad 800 sklepów (w tym ponad 540 franczyzowych) działających w formatach hipermarketów (Carrefour), supermarketów (Carrefour Market, olsztyński Rast), sklepów osiedlowych (zielony i pomarańczowy Carrefour Express oraz Globi) i specjalistycznych (Galerie Alkoholi). Firma prowadzi także w Polsce sprzedaż poprzez sklep internetowy eCarrefour.pl (od niedawna w jego ofercie znaleźć można żywność) oraz zarządza 20 centrami handlowymi i 40 stacjami paliwowymi.

Czytaj także:
Między Expressem a Marketem. Carrefour Easy nowym formatem rozwijanym przez sieć w Europie

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.