23.08.2018/20:47

Carrefour usprawnia logistykę w Polsce. Sieć wdrożyła TMS

Sieć Carrefour wdrożyła w Polsce tzw. TMS, czyli Transport Management System - wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw.

Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12 proc. w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej.

Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.

W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35 proc.

Carrefour Polska wprowadza też nowoczesne rozwiązania proekologiczne w sklepach, takie jak energooszczędne oświetlenie LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, czy panele słoneczne na dachach wybranych hipermarketów.

Optymalizacja transportu i przyjazne środowisku modernizacje w sklepach wpisują się w założenia programu "STOP Marnotrawstwu", jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.

Przypomnijmy, że Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40 proc. do 2025 roku oraz o 70 proc. do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30 proc. emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Meow 24.08.2018

    To przecież nic nowego, Tesco robi to od wielu lat. Jaką tu innowacja? Carrefour raczej podąża za innymi

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.