Carrefour usprawnia logistykę w Polsce. Sieć wdrożyła TMS
Sieć Carrefour wdrożyła w Polsce tzw. TMS, czyli Transport Management System - wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw.
Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12 proc. w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej.
Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.
W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35 proc.
Carrefour Polska wprowadza też nowoczesne rozwiązania proekologiczne w sklepach, takie jak energooszczędne oświetlenie LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, czy panele słoneczne na dachach wybranych hipermarketów.
Optymalizacja transportu i przyjazne środowisku modernizacje w sklepach wpisują się w założenia programu "STOP Marnotrawstwu", jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.
Przypomnijmy, że Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40 proc. do 2025 roku oraz o 70 proc. do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30 proc. emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.
1 komentarz
-
24.08.2018
To przecież nic nowego, Tesco robi to od wielu lat. Jaką tu innowacja? Carrefour raczej podąża za innymi
22