07.07.2014/22:13

Chata Polska stawia na produkty regionalne

Grupa Mar­‑Ol zaprezentowała nową dziesięcioletnią strategię sieci Chata Polska. Jej kluczowe elementy to regionalność i lokalność oferty, w połączeniu z dynamicznym rozwojem. Ma zapewnić Chacie Polskiej mocną pozycję wśród konceptów handlowych działających na polskim rynku.

Strategia, komunikowana hasłem „Blisko. Lokalnie. Naturalnie”, powstawała w ciągu ostatnich kilku miesięcy we współpracy z firmą doradczą, była też konsultowana z franczyzobiorcami i dostawcami. Prezes Sylwester Maćkowiak mówi, że poszukiwano takiej formuły, która wyróżniłaby sklepy Chaty Polskiej nie tylko poprzez szyld, nowoczesny wystrój, organizację sali sprzedaży czy niskie ceny. – Będziemy mieć do czynienia z dalszym ujednolicaniem się sklepów. Te, które stawiały na najniższe ceny, czyli dyskonty, ewoluują w kierunku supermarketów. Z drugiej strony podobny proces dotyczy placówek wielkopowierzchniowych, a także średniej wielkości sklepów tradycyjnych. Teraz liczą się nie tylko niskie ceny, ale również szybkie i wygodne zakupy. Szczegółowe analizy, wsparte badaniami rynku, utwierdziły nas w przekonaniu, że pozostają właściwie dwa sposoby wyróżnienia naszych placówek: poprzez podkreślenie możliwości kulinarnych oferowanych produktów oraz wskazanie na ich regionalność i lokalny charakter – opowiada prezes Maćkowiak.

O korzyściach kulinarnych związanych z zakupami w sieci informują już dyskonty, dlatego Chata Polska nie zdecydowała się na to. Uznano, że wyróżnikiem sklepów będzie stale rosnący udział w ofercie polskich produktów lokalnych i regionalnych. Szeroki wybór takiego asortymentu ma być filarem rozwoju sieci do 2024 roku.

Obecnie w ofercie sklepów należących Chaty Polskiej wyroby regionalne i lokalne nie stanowią nawet 10 proc. Już wkrótce będzie to kilkanaście procent. Jak dotąd spółka ma podpisane umowy z około 25 producentami. W pozyskiwaniu dostawców współpracuje z Polską Izbą Produktów Regionalnych i Lokalnych. Organizator sieci liczy także na wsparcie samych detalistów, którzy najlepiej wiedzą, jakie najciekawsze produkty lokalne są dostępne w ich regionie. Każdy tego typu artykuł ma być oznaczony specjalnym logo wzorowanym na logotypie sieci i opatrzonym hasłem „Naturalnie. Blisko. Lokalnie”. We wdrażaniu nowej strategii ma pomóc także opracowanie specjalnego przewodnika dla franczyzobiorców i ich pracowników.

Szczególną rolę przypisano markom własnym sieci, a przede wszystkim Spiżarni Chaty Polskiej. Pod tym brandem mają być oferowane produkty zamawiane u lokalnych wytwórców. Ich atutem nie będzie niska cena, ale jakość oraz walor regionalności. Oczywiście pozostałe marki własne – Ale Traf i Dobra Nasza – pozostaną w ofercie, ale nie będą wyróżnikiem sieci.

Sieć Chata Polska posiada około 190 sklepów. Zarząd zapowiada otwieranie po 40 placówek rocznie, tak aby za trzy lata było ich 300.





Witold Nartowski

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (136) Czerwiec - Lipiec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.