31.03.2014/09:40

Ciastka McVitie’s na polskie stoły

Jedne z najbardziej znanych ciastek, marka McVitie’s, wchodzą do Polski. Konsumenci będą mieli możliwość poznania produktów cieszących się uznaniem w ponad 100 krajach świata. Producent United Biscuits (UB) zarządza marką ze swej londyńskiej siedziby. Dystrybucją wszystkich brandów UB na całym świecie oraz sprzedażą i działaniami marketingowymi zajmuje się powołana do tego spółka UB International.

Na szeroką promocję McVitie’s będą składały się działania PR oraz kampania BTL obejmująca akcje samplingowe. Dystrybucję przewidziano zarówno w handlu tradycyjnym jak i nowoczesnym. Znają je konsumenci w ponad 100 krajach od Włoch i Belgii w Europie, przez Japonię i Nigerię po Australię. Charakterystyczne logo i napis wytłoczony na kruchym herbatniku jest niemal jak wezwanie do tradycyjnego, brytyjskiego five o’clock. Szkot Robert McVitie miał zaledwie 21 lat, kiedy wraz z ojcem, w 1830 roku, założył w Edynburgu niewielki sklep spożywczy przy Rose Street. Oferowano tam wszystko, co ówczesnemu klientowi było potrzebne, jednak królestwo Roberta kryło się w piwnicy. Tam stanął bowiem piec i ruszyła produkcja ciasteczek. Sukces wypieków sprawił, że McVitie postanowił poświęcić się wypiekom na poważnie. Swych dwóch synów także posłał na nauki w tym fachu. Marka zaczęła zdobywać kolejne miasta, wkrótce jej sława wypłynęła poza Brytanię. Dziś marką zarządza United Biscuits, producent zatrudniający 6800 osób z przychodami na poziomie 1,2 mld funtów rocznie. Sprzedażą i marketingiem produktów z portfolio UB zajmuje się UB International. Wiodącymi markami producenta są herbatniki McVitie’s Digestive, ciasta Jaffa, krakersy Jacobs oraz Carr i nadziewane, owocowe Go Ahead. Do nas firma zawita m.in. z flagową serią produktów – pełnoziarnistymi herbatnikami Digestive, numerem 2 wśród herbatników na świecie. Promocja McVitie’s będzie intensywna, złożą się na nią działania PR oraz kampania BTL obejmująca akcje samplingowe. Dystrybutor, który dopina obecnie wszelkie detale ze swym polskim partnerem, zamierza dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców – bo to konsumenci, zdaniem Brytyjczyków, powinni wzbudzić popyt na całą kategorię ciastek, która u nas ma już obecnie wyjątkowo silną pozycję. Przekonanie o sukcesie McVitie’s jest pełne, firma daje sobie kilka lat na zbudowanie silnej i stabilnej pozycji – za taką uznaje 80 procentową dystrybucję ważoną. Jeśli to zakończy się sukcesem, wkrótce na sklepowych półkach w Polsce mogą pojawić się inne produkty z portfolio United Biscuits.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.